اخبار سوریه/

تظاهرات گسترده مردم حلب در حمایت از بشار اسد/ تاکید مجدد چین بر راهکار سیاسی

تظاهرات گسترده مردم حلب در حمایت از بشار اسد/ تاکید مجدد چین بر راهکار سیاسی

برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از بشار اسد در حلب، حمایت مجدد پکن از راهکار سیاسی در سوریه و هشدار یک مقام سوری درباره تلاش غربی ها برای تجهیز گروههای وهابی و تروریسم از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری سوریه(سانا) گزارش داد: ساکنان منطقه الحمدانیه در حلب امروز تظاهرات گسترده در حمایت از ارتش سوریه و نظام این کشور برگزار کردند و خواستار خروج تروریستها از شهرشان شدند.

از سوی دیگر یانگ جی چی وزیر امور خارجه چین اعلام کرد: چین با هر راه حلی که همه طرفهای سوریه آن را قبول داشته باشند، موافق است.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: پکن هیچ طرفی را در سوریه بر دیگری ترجیح نمی دهد و به خواسته های مردم سوریه احترام می گذارد.چین رایزنی هایی با نظام سوریه و مخالفان برای موفقیت راهکار مسالمت آمیز انجام داده است.

از سوی دیگر بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، گروههای تروریستی و تکفیری و کشورهای حامی آنها را مسئول متضرر شدن آثار باستانی و میراث فرهنگی سوریه دانست.

این در حالی است که بثینه شعبان مشاور ارشد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ضمن انتقاد از تصمیم انگلیسی ها برای تجهیز مخالفان در سوریه به سلاح، آن را عاملی برای مانع تراشی در برابر تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران در کشورش دانست.

وی افزود: اینها انقلابی نیستند، بلکه گروههای اصولگرا و وهابی هستند که تلاش می کنند سوریه را به دوران تاریکی بکشانند.

کد خبر 2015070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha