۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۸

حجت الاسلام علی اکبر تبار:

طبقه مرفه جامعه کمک به نیازمندان را بخش کوچکی از هزینه های خود قرار دهند

طبقه مرفه جامعه کمک به نیازمندان را بخش کوچکی از هزینه های خود قرار دهند

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلیجان گفت: طبقه مرفه جامعه کمک به نیازمندان را بخش کوچکی از خرجهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام نبی الله علی اکبر تبار در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اگر طبقه مرفه جامعه خرجهاي اضافي، جهيزيه‌هاي سنگين، مراسم پرهزينه و خوراك و پوشاك گران قيمت را كنار گذاشته و مقداري از اين هزينه‌ها را به فقيران و نيازمندان انفاق کنند جامعه اسلامي از نظر احترام به حقوق افراد و كمك و ياري به همنوع الگو و سرمشق تمام كشورهاي جهان خواهد شد.

وی تصریح کرد: برآوردن حاجات مستمندان و نیازمندان یک عمل الهی و خداپسندانه است و مردم باید در یاری رساندن به نیازمندان و همنوعان خویش بیشتر کوشش کنند.

حجت الاسلام علی اکبر تبار با تاکید بر اینکه احسان ونیکوکاری در اسلام و قرآن تاکید شده است همانطور که در سیره ائمه معصومین و پیامبر عظیم الشأن اسلام است ادامه داد: حكمت آنكه در قرآن به همة امت اسلامي دستور انفاق داده شده این است که همانند انجام دادن عبادتهايي چون نماز، روزه و حج که موجب ثواب و پاداش الهي می شود انفاق نیز فوايد بسياري براي مسلمانان در بر دارد.

وی تصریح کرد: پروردگار عالم دوست ندارد كه هيچ كس حتي افراد فقير جامعه‌ از چنين خيري محروم بمانند بنابراين به همة مسلمانان به اندازه‌ توانشان دستور انفاق مي‌دهد.

رئیس تبلیغات اسلامی دلیجان همچنین اظهار داشت: راز اينكه اسلام در مورد انفاق تأكيد فراوان دارد اين است كه مي‌خواهد همة امت مسلمان با هم برادر و همدل باشند و در مشكلات و گرفتاريها يار و غمخوار هم بوده و به مواسات با يكديگر بينديشند.

کد خبر 2014536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha