وزارت خارجه سوریه تشریح کرد؛

جزئیات فعالیتهای خطرناک گروههای تروریستی در جولان اشغالی و ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی

جزئیات فعالیتهای خطرناک گروههای تروریستی در جولان اشغالی و ارتباط آنها با رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه هایی برای سازمان ملل متحد و شورای امنیت تاکید کرد سازمان ملل متحد باید مانع تجاوزات گروههای تروریستی مسلح مرتبط با نظامیان صهیونیست به مردم در منطقه ای شود که ناظران بین المللی در آن مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) وزارت امور خارجه سوریه این نامه ها را در واکنش به اقدام یک گروه تروریستی مسلح در به گروگان گرفتن 21 نیروی فیلیپینی وابسته به آندوف( نیروهای ناظر بر آتش بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی مستقر در جولان اشغالی) در روستای جمله نزدیک به منطقه جداسازی نیروها در جولان اشغالی سوریه برای دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت ارسال کرد.

در این نامه ها آمده است اعضای یک گروه تروریستی مسلح در تاریخ ششم مارس، 21 نیروی فیلیپینی وابسته به آندوف را در روستای جمله نزدیک به منطقه حائل(میان سوریه و رژیم صهیونیستی) به گروگان گرفتند.

وزارت امور خارجه سوریه آورده است : دولت سوریه همکاری کاملی با فرماندهی آندوف(نیروهای ناظر بر آتش بس میان سوریه و رژیم صهیونیستی) از طریق پایبندی یک طرفه به آتش بس برای تضمین سلامت و امنیت نیروهای بین المللی و پایبندی به مسئولیتهایی که بر عهده اش است، داشته است، اما با اعلام افراد مسلح مبنی بر انتقال نیروهای بازداشت شده به اردن به جای آزادی بدون قید و شرط آنها و تحویل آنها به فرماندهی آندوف، غافلگیر شد.

دراین نامه ها آمده است این اقدام(گروگان گرفته شدن چند نیروی سازمان ملل از سوی گروههای مسلح)، می تواند گروههای تروریستی مسلح را به تکرار چنین حوادثی تشویق کند.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرده است در حالی که دولت سوریه بر پایبندی خود به توافقنامه جداسازی نیروها برای اینکه نیروهای سازمان ملل متحد بتوانند به ماموریت خود در جولان اشغالی سوریه ادامه دهند، تاکید می کند، تجاوزات مکرر گروههای تروریستی مسلح به نیروهای سازمان ملل متحد را یادآوری می کند. این گروهها از بی اعتنایی سازمان ملل متحد به خطرات فعالیت و حضور این گروهها در منطقه فعالیت نیروهای سازمان ملل متحد به لطف کمکهای لجستیکی که از نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل دریافت می کنند، سوء استفاده می کنند که این اقدام اشغالگران، نقض آشکار توافقنامه جداسازی نیروها در سال 1974 است و اسرائیل مسئول تهدید این گروهها علیه امنیت سلامت نیروهای آندوف است.

وزارت امور خارجه تصریح کرده است دولت سوریه که بارها درباره پیامدهای حضور این تروریستها در منطقه جداسازی نیروها هشدار داده است، بار دیگر تاکید می کند که سازمان ملل متحد باید به صورت واضح و بدون هرگونه ابهامی، تجاوزات این گروههای تروریستی مسلح به ساکنان غیرنظامی منطقه جداسازی نیروها و نیروهای سازمان ملل متحد را محکوم کند و همچنین بر ضرورت تلاش برای بیرون راندن فوری این گروهها از منطقه و جلوگیری از نفوذ آنها و مسئولیت آن را متوجه کشورهای حامی این گروهها دانستن، تاکید می کند.

دراین نامه ها آمده است چشم پوشی از خطرات حضور این گروهها در منطقه جداسازی نیروها، منطقه را در معرض خطرات کلی قرار می دهد که می تواند ثبات آن را به خطر اندازد و سبب به خطر افتادن امنیت نیروها و کارکنان سازمان ملل متحد شود.

 

کد خبر 2015260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha