تشریح موضع حزب‌الله لبنان درباره بحران سوریه از نگاه شیخ نعیم قاسم

تشریح موضع حزب‌الله لبنان درباره بحران سوریه از نگاه شیخ نعیم قاسم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی تاکید کرد: موضع حزب الله در قبال سوریه و بحرانی که در آن وجود دارد بر مبنای این مسئله شکل گرفته است که این کشور با یک تهاجم بین المللی،آمریکایی، اسرائیلی و غربی روبرو است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در اظهاراتی تاکید کرد: ما هم اکنون ماهانه به 25 هزار آواره سوری از تمام قومیتها کمک می کنیم و این مسئله را بر خود واجب می دانیم.

وی افزود: موضع حزب الله در قبال سوریه و بحران مجود در آن، بر این مبنا شکل گرفته که این کشور با یک حمله همه جانبه بین المللی، آمریکایی، اسرائیلی و غربی روبرو است که در آن برخی کشورهای عربی و منطقه ای نیز در راستای سرنگونی نظام دمشق تلاش می کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: این حمله با هدف تغییر توازن قدرت در سوریه و غلبه یک گروه سیاسی جدید آغاز شده که در پروژه آمریکایی خاورمیانه جدید قرار دارد.

وی تاکید کرد: ما فراموش نمی کنیم که سوریه در کنار مقاومت ایستادگی کرد. این کشور با قرار گرفتن در محور مقاومت از موضوع فلسطین حمایت کرد و گروههای فلسطینی را در داخل سوریه در آغوش خود جای داد و به آنها کمکهای مالی و تسلیحاتی ارائه می داد. سوریه همچنین از حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه پشتیبانی کرد.

نعیم قاسم درباره احتمال ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی در منطقه اظهار داشت: در صورت وقوع این حمله، ما حق کاملی برای پاسخگویی به تجاوز صهیونیستها داریم.

وی با اشاره به محاسبات اشتباه جبهه ضدسوری درباره سقوط دولت سوریه، تاکید کرد: واقعیتهای سیاسی و میدانی در برابر همگان آشکار است. همه می دانند که دولت سوریه بر شهرهای اصلی و استانهای بزرگ سوریه سیطره کامل دارد و گروههای مسلح به شکستهای متعدد خود در این مناطق اذعان کرده اند.

کد خبر 2015330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha