۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱

اخبار کوتاه هرمزگان/

انتقاد فرماندار بستک از بانکهای عامل/خط محرم پایان بی آبی منطقه فرامرزان است

انتقاد فرماندار بستک از بانکهای عامل/خط محرم پایان بی آبی منطقه فرامرزان است

بستک - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان بستک در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی از بانکهای عامل انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مشتاق زاده در این جلسه با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی در طرح توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: عدم تأمین مالی طرحهای کشاورزی از سوی بانکها، به بخش کشاورزی ضربه می زند.

وی ادامه داد: اجرای طرحهای مصوب کارگروه توسعه بخش کشاورزی مستلزم همکاری بانکها در پرداخت تسهیلات است.

فرماندار شهرستان بستک تصریح کرد: دولت با تخصیص اعتبار و هدایت منابع به بخش کشاورزی درصدد توسعه این بخش می باشد ولی عدم همکاری بانکها، پیشرفت این طرح عملا" متوقف می شود.

مشتاق زاده در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی افزود: بانکهای عامل بایستی با همکاری و اتخاذ تدابیر مناسب، منابع لازم را به منظور اجرای طرحها تأمین نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرحهای مکمل و جانبی بخش دام و طیور گفت: اجرای این طرح مستلزم همکاری بانکهای عامل می باشد و در غیر این صورت ظرفیت موجود برای توسعه این بخش از دست خواهد رفت.

خط محرم پایان بی آبی منطقه فرامرزان است

فرماندار شهرستان بستک در بازدید از پروژه آبرسانی به منطقه فرامرزان از خط محرم گفت: خط محرم پایان بی آبی در منطقه فرامرزان است.

محمد مشتاق زاده اظهار داشت: با توجه به فقر آبی این منطقه و تأمین آب مردم از طریق آب انبارها، تأمین آب شرب این منطقه از محل خط محرم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر خط انتقال 23 کیلومتر به اتمام رسیده و کلیه حوضچه ها و شیرآلات ساخته شده است.

فرماندار شهرستان بستک ادامه داد: مخازن دیگر و ایستگاه پمپاژ در حال ساخت بوده که این مخازن 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مشتاق زاده با بیان اینکه این عملیات پروژه در سال 91 شروع شده افزود: این پروژه تا کنون 20 میلیارد ریال اعتبار گرفته است و برای اتمام پروژه از محل خشکسالی تأمین اعتبار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به منطقه فرامرزان از پروژه های مهر ماندگار استان می باشد ادامه داد: در حال حاضر این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اتمام آن 10 روستا از منطقه فرامرزان با جمعیت 12594 هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد.

گفتنی است در این بازدید جباری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خادمی مدیرعامل آبفا شهری استان هرمزگان و جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی حضور داشتند.

مدیرعامل آبفا شهری هرمزگان در این روز از تکمیل پروژه تا خرداد ماه 92 خبر داد.

تشديد برخورد با گرانفروشان و محتكران در بندرعباس

نوزدهمين جلسه تنظيم بازار به رياست احمد مرادي در محل فرمانداري شهرستان تشكيل شد.

فرماندار در اين جلسه بيان داشت: اجراي طرح نظارت ویژه و مستمر با هدف اعمال سیاست‎های تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و کنترل قیمت‎ها به منظور جلوگیری از افزایش بی‎رویه نرخ کالا و خدمات از اولویت‎های کمیسیون تنظیم بازار بوده و بازرسي در سطح بازار با نگاه كنترل قيمت ها و برخورد با محتكران و گرانفروشان در آستانه عيد به طور جدي بايد  از سوي دستگاه هاي ذيربط دنبال شود.

مرادي به بحث آبزيان اشاره كرد و افزود: در خصوص كمبود يا گراني آبزيان، شيلات بايد نظارت ويژه اي داشته باشد و با كمك دستگاه هاي مسوول به گونه اي برنامه ريزي شود تا مردم شهرستان به راحتي قادر به تهيه ي آبزيان باشند.

نماينده عالي دولت در شهرستان تاکید کرد: برای ایجاد آرامش در فضای جامعه، ارزیابی و رصد مستمر بازار عرضه و تقاضا برای تامین و توزیع کالا و خدمات، رسیدگی سریع به گزارشات مردمی و جلوگیری از کمبود ارزاق، می‎تواند در تنظیم بازار مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: روند كنترل و نظارت بازار در ايام تعطيلات نوروز بيشتر باشد تا انشاالله شاهد وضعي مناسبي در سطح شهرستان بندرعباس باشيم و اين نگاه به طور جد در سال آينده هم دنبال خواهد شد.

فرماندار بندرعباس از تامين كافي مايحتاج عمومي در سطح بازار خبر داد و اعلام داشت: علاوه بر اينكه ارزاق عمومي در اختيار شهروندان بوده، در ايام نوروز نيز پيش بيني تامين كالا براي مهمانان نوروزي شده است.

 

 

کد خبر 2015374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha