۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۹

محمدی‌زاده عنوان کرد:

مناسبات عمیق مردم بوشهر با استان‌های ساحلی کشورهای همجوار

مناسبات عمیق مردم بوشهر با استان‌های ساحلی کشورهای همجوار

بوشهر- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: مردم استان بوشهر با استان‌های ساحلی کشورهای همجوار مناسبت‌های عمیقی در زمینه‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمدی‌زاده صبح یکشنبه در همایش بین‌المللی بوشهر، بصره، مسقط در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با تقدیر از حضور نمایندگانی از کشورهای عراق، عمان، فرانسه، ترکیه و هند در این سمینار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال گسترش روابط با دیگر کشورها بوده است و در حال حاضر شاهد توسعه روابط با بسیاری از کشورها هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه روابط بین دانشگاه‌های منطقه، اضافه کرد: مناسبت‌های مختلفی برای توسعه روابط با دانشگاه‌های منطقه وجود دارد که حضور دانشمندان ایرانی‌تبار در دانشگاه‌های منطقه، معماری یکسان بوشهر با کشورهای منطقه و حضور بازرگانان و متخصاصان ایرانی در کشورهای منطقه از جمله همبستگی‌ها و گرایش مردم این کشورها به هم است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر از اسلام به عنوان یکی دیگر از عوامل پیوند کشورهای منطقه نام برد و بیان داشت: در حال حاضر بیشترین مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی را مردم کشورهای عربی داریم که از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌وجود آمده است.

وی با اشاره به امضای سند تفاهمنامه همکاری دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه بصره، ادامه داد: وجود اساتید و پژوهشگران مجرب در رشته‌های مختلف علمی، همفکری و همراهی برادرانمان در وزارت امور خارجه و همدلی و همیاری در دانشگاه بصره باعث ایجاد این زمینه تعاملات علمی شد.

محمدی‌زاده تاکید کرد: به منظور بنیان‌گذاری یک اتحادیه دانشگاهی علم محور در سطح منطقه تلاش کردیم این حرکت علمی ـ فرهنگی را با دید و افق وسیع ببینیم و از اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های بصره و سلطان قابوس مسقط و جمعی از صاحب نظران از کشورهای مختلف دعوت کردیم تا راهکارهای رسیدن به این مهم را بیابیم.

وی به خاطرات بوشهری‌ها از مسافرت‌های دیرباز زمینی و دریایی خودشان و یا پدرانشان به عراق و بصره و عمان اشاره کرد و افزود: مردم بوشهر با استان‌های هم‌جوار ساحلی همواره ارتباط بسیار زیادی داشته اند و روابط قومی و طایفه‌ای و فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای بین مردم این منطقه وجود داشته است.

همایش توسعه مناسبات دانشگاه‌های بوشهر، مسقط و بصره از صبح یکشنبه با حضور مسئولان استان بوشهر و مهمانانی از کشورهای عراق، عمان، فرانسه، ترکیه و هند آغاز شد. این همایش به مدت دو روز برگزار می شود.

کد خبر 2015553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha