۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

فناوری غرب مدیون دانش اسلامی است

فناوری غرب مدیون دانش اسلامی است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دانش و فناوری غرب مدیون دانش اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر یکشنبه در همایش بین‌المللی "بوشهر، بصره، مسقط" با اشاره به سابقه تاریخی استان بوشهر، اظهار داشت: استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی کهنی است که با داشتن بندر سیراف به عنوان مرکز تمدن جنوب ایران شناخته می‌شود.

وی به مقاومت و ایستادگی مردم استان بوشهر در مراحل مختلف تاریخی در برابر استعمار و استکبار اشاره کرد و ادامه داد: مستعمران چهار بار در طول تاریخ به استان بوشهر حمله کردن که مردم این منطقه با حمایت علمای دینی به خوبی در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کردند.

امام جمعه بوشهر از ولایت‌مداری و اسلام‌خواهی و علم‌گرایی به عنوان ویژگی‌های مردم استان بوشهر نام برد و بیان داشت: مردم این استان از دیرباز در مقابل بیگانگان ایستادگی کرده‌اند و خلیج فارس را به گورستانی برای متجاوزان تبدیل کرده‌اند.

وی در ادامه به مناسبات و ارتباط قوی بین بوشهر و مسقط و بصره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تعامل این شهرها به عنوان مثلث نورانی و موثر در عرصه خلیج فارس می‌تواند در مدیریت این منطقه نقش بسیار مهمی داشته باشد.

آيت الله صفايي بوشهري به پیشینه تاریخی شهر بصره در زمینه‌های علم، خداشناسی و ادب اشاره کرد و افزود: بسیاری از مکتب‌های عربی متاثر از اندیشه‌های عالمان بصره بوده است و مکتب ادبیات این شهر از پرافتخارترین مکاتب است.

وی به جایگاه مهم تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های جنوب غرب آسیا اشاره کرد و اظهار داشت: آینده حوزه خلیج فارس و مراکز آموزش عالی با نگاه مقام معظم رهبری، می‌تواند چنان باشد که این تعامل، همگرایی و وحدت اسلامی بر مبنای فقه نبوی موجب این شود که خلیج فارس، تمام جهان را مدیریت کند.

 امام جمعه بوشهر اظهار امیدواری کرد: این همایش آغازی برای وحدت و همگرایی بر مدار عدالت اسلامی و رشد در همه عرصه‌های علمی و فن‌آوری و پیشرفت در افق بین المللی باشد.

وی به ارزش همگرایی و وحدت در سرزمین‌های اسلامی به ویژه در مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: همگرایی و پرهیز از تفرقه، وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که جهان استکبار و جهان سلطه در طول تاریخ به دنبال عقب نگه داشتن کشورهای اسلامی، به ویژه در حوزه علم و فن‌آوری بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار به دنبال ایجاد یک جبهه متحد با نگرش سلطه‌گری در تمامی ابعاد در جهان است، اضافه کرد: رهایی و آزادی در این عرصه، نیازمند وحدت کشورهای اسلامی و آزادی‌خواهان جهان به ویژه دانشمندان، فرهیختگان و اهل تحقیق و پژوهش است و بهترین مرکز برای ایجاد این اتحادیه آسمانی، مراکز آموزش عالی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای جهان استکبار، انحصار، اسارت و آپارتاید علم است، بیان داشت: این موضوع در حالی است که تاریخ علم در جهان، شاهد و گواه است که دانش و فنآوری غرب، مدیون دانش اسلامی است.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری تصریح کرد: این وحدت و همگرایی با نگاه استراتژیک و بنیادین، یک سیاست راهبردیِ قوی در مسیر آزادی انسان، علم و جهان تحت سلطه از نظام سلطه است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم عراق، عمان و ایران در آینده‌ جهان، گفت: تاریخ این سه کشور و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و مرتبه بالای تأثیر گذاری آن در معادلات همه جانبه جهان، از دیرباز مورد توجه آکادمی‌ها و اتاق‌های فکر سیاسی جهان بوده است.

کد خبر 2015691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha