۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۳۰

جعفری عنوان کرد:

تعداد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد تا پایان برنامه پنجم به 20 هزار می رسد

تعداد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد تا پایان برنامه پنجم به 20 هزار می رسد

یاسوج - خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تعداد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به بیش از 20 هزار کانون می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد‌رضا جعفری در جمع اعضای کانونهای مساجد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: هم اکنون بیش از ۱۵ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: از این تعداد حدود شش هزار کانون‌ در روستاها فعالیت دارند و تعداد ۷۲۰ کانون تخصصی نیز راه‌اندازی شده است.

جعفری اظهار داشت: هزار و 200 هسته پژوهش نیز در کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که رسالت اصلی آنها تحقیق در مورد انواع آسیب ‌های اجتماعی و فرهنگی و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش این گونه معضلات است.

وی افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و 500 ‌کتابخانه مخزن‌ دار و پنج هزار کتابخانه باز هم در جوار این کانون‌ ها راه ‌اندازی شده است.

این مسئول عنوان کرد: سالیانه چهار تا پنج میلیون کتاب به این کتابخانه ‌ها اهدا می ‌شود که این کتاب‌ ها در عناوین مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند.

وی اهداف کانون ‌های مساجد را مبارزه با تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: کارکردهای سیاسی، عبادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و ... باید در مسجد احیا شود تا بتوان تراز اسلامی را در مساجد افزایش داد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: 392 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 18 کانون تخصصی در این استان فعالیت می کنند.

حجت الاسلام رضا قاسمی افزود: از این تعداد 53 مورد از ابتدای امسال تاکنون تاسیس و راه اندازی شده است.

وی مهم ترین برنامه های اجرا شده از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تاکنون را برگزاری دوره آموزشی عفاف و حجاب، برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون های این استان، برگزاری جشنواره سرود رضوی، بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اعزام اعضای کانون های استان به همایش اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس، برگزاری طرح اوقات فراغت، برگزاری دوره آموزشی مشاوره و خانواده، برگزاری مسابقه کشوری عاشقان رضوی و برگزاری دهه کرامت عنوان کرد.

کد خبر 2015792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha