۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲

جعفری:

نوآوری و جذابیت لازمه تأثیرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی است

نوآوری و جذابیت لازمه تأثیرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی است

بجنورد- معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: نوآوری و جذابیت دو مولفه تأثیرگذاری بیشتر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جعفری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی شهید مرتضی محمدی بجنورد، با اشاره به این که علم و تجربه مبنای عقل محسوب می شوند، اضافه کرد: مطالعه و کتابخوانی از جمله ضروریات رشد حوزه علم هستند.

وی اضافه کرد: توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی عقل جامعه را رشد داده و به تبع رشد عقلی جامعه، پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف محقق خواهد شد.

جعفری با اشاره به این که افزایش سرانه مطالعه در رسیدن به این اهداف نقش موثری دارد، افتتاح کتابخانه تخصصی شهید مرتضی احمدی را گام مناسبی در این راستا برشمرد و اظهار داشت: باید این کتابخانه با دیگر کتابخانه های سطح شهر تفاوت داشته باشد و در این کتابخانه به کتاب های حوزه های قرآنی، ایثار و شهادت، مسجد و ولایت توجه بیشتری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در کشور، جهل را دلیل اصلی بروز این آسیب ها دانست و افزود: بهترین راه مبارزه با آسیب های اجتماعی مبارزه با جهل از طریق ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: نوآوری و جذابیت دو مولفه تأثیرگذاری بیشتر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتابخانه تخصصی شهید  مرتضی محمدی در بجنورد همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی خراسان شمالی و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به بهره برداری رسید.

این کتابخانه با هدف معرفی ارزش های انقلاب اسلامی، سالهای دفاع مقدس و نیز سال های سازندگی و پیشرفت و توسعه با ارائه تازه ترین عناوین منتشر شده، راه اندازی شده است.

تاکنون در راستای تجهیز این کتابخانه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای خرید هشت قفسه، میز و صندلی مطالعه و میز اداری، سیستم رایانه و ساختار سازی این کتابخانه هزینه شده و افزون بر این هزار و ۸۰۰  جلد کتاب نیز به این کتابخانه تخصصی اهدا شده است.

کد خبر 2485459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha