۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳

جعفری:

رسالت کانون های مساجد تحکیم زندگی روستایی بر اساس برنامه ریزی های مدون است

رسالت کانون های مساجد تحکیم زندگی روستایی بر اساس برنامه ریزی های مدون است

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: رسالت ستاد عالی کانون های مساجد کشور تحکیم زندگی روستایی بر اساس برنامه ریزی های مدون انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا جعفری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه اصحاب رسانه در معرفی توانمندی های جوانان روستایی نقش ارزشمندی دارند افزود: مهمترین پایگاه های فرهنگی در روستاها مساجد هستند و توجه به مباحث فرهنگی در روستاها بویژه در مساجد روستا ها امری ضروری است.

فعالیت 1700 کانون فرهنگی در روستاهای کشور

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت" در حال حاضر  7هزارو 500کانون فرهنگی هنری روستایی در سطح کشورمشغول به فعالیت هستند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد:ششمین همایش انیشه های آسمانی در مشهد در حال برگزاری است و این دوره از همایش اندیشه های اسمانی در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

برگزاری اندیشه های آسمانی با محوریت سبک زندگی اسلامی

وی با بیان اینکه در بخش برادران و خواهران هر کدام هزارو 600نفر از فعالان فرهنگی مساجد سراسر کشور حضور دارند افزود: برگزاری دوره های آموزشی اندیشه های آسمانی با هدف توانمند سازی، کادر سازی، آشنایی با فعالیت های گروهی و شبکه ای و با محوریت سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری برگزار می شود.

جعفری به وجود راویان متعهد هشت سال دفاع مقدس دراین دوره از همایش اندیشه های آسمانی اشاره کرد و افزود: بهره گیری و الگو قرار دادن زندگی شهدای جنگ تحمیلی و همچنین آشنایی با سیره زنگی امام رضا(ع)و بیان راهکار های رسیدن به مسجد طراز اسلامی از دیگر برنامه های این دوره همایش اندیشه های آموزشی است.

وی همچنین به فعالیت 16 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: همه فعالیت های ستاد عالی کانون های مساجد کشور در راستای توانمند سازی کانون های مساجد سراسر کشور است.

ارتباط تناتنگ با مسجد نجات دهنده جوانان از مشکلات اجتماعی

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه گسترش فرهنگ ناب اسلامی توسط رهبران جوان فرهنگی صورت گیرد، گفت: ارتباط تناتنگ با مسجد نجات دهنده جوانان از مشکلات اجتماعی است.

حجت الاسلام حمید رضاسلیمانی در همایش اندیشه های آسمانی با اشاره به اینکه آیا برگزاری دوره های آموزشی اندیشه های آسمانی بازخورد مناسبی داشته و تاثیر بسزایی در بین جوانان دارد یا خیر، اظهار کرد: دیدار جوانان فعال کانون های مساجد در این سلسله از همایش ها موجب گسترش تجارب و بالندگی عقلی می شود.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی اندیشه های آسمانی فرصتی کوتاه است و باید از این فرصت اندک حداکثر استفاده را داشت، افزود: در این دوره های آموزشی برنامه های توجیهی متعددی از جمله کارگاه هایی در زمینه دغدغه های فرهنگی در جامعه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: شما اعضای شرکت کننده در همایش از بین بیش از 16 هزار کانون سراسر کشور انتخاب شده اید و باید از این فرصت کوتاه توشه ای برای دنیا و آخرت خود برگیرید.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این مطلب که جوانان باید با جایگاه خود در مسیر توسعه و پیشرفت امروزی آشنا باشند، بیان کرد: مباحثی که در این دوره های آموزشی مطرح می شود در واقع دغدغه خود جوانان است که باید با کار هدفمند، تشکیلاتی و با برنامه ریزی به راهکارهای عملی رسید.

وی تصریح کرد: بسیاری از بزرگان دینی با توسل حقیقی به ساحت مقدس امام رضا(ع) بسیاری از موانع را کنار زده و راه را برای دنیا و آخرت خود هموار کرده اند.

کد خبر 2128427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha