۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۱۲

رضایی خبر داد:

برگزاری 806 یادواره شهدا در مازندران

برگزاری 806 یادواره شهدا در مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 806 یادواره شهدا امسال در استان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی رضایی عصر یکشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در ساری اظهار داشت: هم اکنون بنیاد شهید دارای 18 شهرستان فعال بوده و 491 نفر کارمند در ادارات استان و شهرستانها مشغول خدمات رسانی به ایثارگران و خانواده های شهدا هستند.

وی افزود: مازندران دارای 10 هزار و 400 شهید، 31 هزار و 769 جانباز و دو هزار و 384 آزاده بوده که تحت پوشش بنیاد شهید استان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد شهدای استان از اقشار بسیجی و سپاهی هستند، تصریح کرد: هم اکنون 10 هزار و 400 شهید دارای پرونده هستند.

رضایی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت، امسال 806 یادواره شهدا در استان برگزار شده است، افزود: هم اکنون برگزاری مراسمات یادواره های شهدا در استان به صورت مردمی برگزار می شود.

وی از جمع آوری زندگینامه، خاطرات و وصایا 10 هزار شهید استان در سالجاری خبر داد و گفت: هزار سوژه از زندگینامه و اسناد این شهدا درآمده که می توان فیلم ها و برنامه های مستند بسیاری از آن برای پخش در شبکه های مختلف سیما و صدا تولید کرد.

رضایی از تهیه 41 جلد کتاب معرفی فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون در استان خبر داد و افزود: امسال چهار جلد از این کتاب رونمایی می شود.

فعالیت 34 حسینیه شهید فعال

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکخ 34 حسینیه شهید فعال در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: سه موزه شهدا در شهرهای آمل، تنکابن و بهشهر احداث شده است.

وی از پخش 34 اثر تولیدی بنیاد شهید استان در قالب مستند و داستانی در مورد شهدای مازندران در شبکه تبرستان طی سالجاری خبر داد و تصریح کرد: شش مورد پایان نامه دانشجویی و 11 طرح پژوهشی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در استان مورد حمایت قرار گرفته است.

انتقاد از برگزاری سیاسی یادواره های شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در ادامه با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید یادواره های شهدا سیاسی شود، اظهار داشت: یادواره های شهدا باید مروج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و نباید اندیشه های یک جناح یا تفکر سیاسی را دنبال کند.

وی تاکید کرد: شهید متعلق به آحاد جامعه بوده بنابراین مخالف برگزاری سیاسی یادواره های شهدا در استان هستم.

رضایی با اشاره به تحت پوشش بودن 9 هزار و 502 دانشجو و سه هزار و 273 دانش آموز فرزند شهید و ایثارگر استان از خدمات این اداره کل، افزود: اولویت ثبت نام در مدارس شاهد، فرزندان ایثارگران و خانواده های شهدا بوده و مدیران مدارس در پذیرش افراد نظارت بیشتری کنند.

وی با تاکید بر تقویت نخبه پروری در بنیاد شهید مازندران، گفت: هم اکنون 252 ایثارگر نخبه در مازندران شناسایی شده است.

ساماندهی 40 درصد گلزارهای شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به وجود هزار و 578 گلزار شهدا در استان، اظهار داشت: هم اکنون 40 درصد گلزارهای شهدای استان ساماندهی شدند.

رضایی بیان داشت: 17 درصد گلزارهای شهدای استان تا تیرماه 92 ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: 310 شهید مازندران هنوز مفقود الجسد هستند.

کد خبر 2015830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha