۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۰۹

آیت الله نوری همدانی:

حجت الاسلام موسوی لاری قلب‌ بسیاری را در عرصه عقیده به سوی دین رهنمون ساخت

حجت الاسلام موسوی لاری قلب‌ بسیاری را در عرصه عقیده به سوی دین رهنمون ساخت

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید بیان کرد: حجت الاسلام موسوی لاری توانست با تصنیف، تالیف و تحلیل مطالب علمی، تاثیر فراوانی در سطح جهانی بوجود بیاورد و قلب‌های بسیاری را در عرصه عقیده و اخلاق به سوی دین رهنمون سازد و دل‌های فراوانی را با نوک قلم خود فتح کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در پیامی با تسلیت ارتحال عالم ربانی حجت الاسلام حاج سید مجتبی موسوی‌لاری بیان کرد: ارتحال عالم ربانی حضرت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج سید مجتبی موسوی‌لاری موجب تاسف شد، ارتباط اینجانب با آن فقید سعید که در حوزه علمیه قم بوجود آمد تا اواخر ادامه داشت.

وی در این پیام گفت: او عمر پربرکت خود را در تعلیم و تربیت و ارشاد و تبحر در فرهنگ اسلام و علوم اهل‌بیت‌(ع) سپری کرد.

این مرجع تقلید در پیام خود تصریح کرد: آن عالم بزرگوار عالمی کامل، متعهد، انقلابی، جهان شناس، زمان شناس، درد آشنا و دارای قلم توانمند و جذاب بود که توانست با تصنیف، تالیف و تحلیل مطالب علمی، تاثیر فراوانی در سطح جهانی بوجود بیاورد و قلب‌های بسیاری را در عرصه عقیده و اخلاق به سوی دین رهنمون سازد و دل‌های فراوانی را با نوک قلم خود فتح کند.

وی در این پیام اضافه کرد: هم‌اکنون در اغلب کتابخانه‌های دنیا تالیفات وی با زبان‌های مختلف می درخشد و تشنگان معارف اسلامی را سیراب می‌سازد.

آیت الله نوری همدانی در پیام خود تصریح کرد: و بالاخره تا "ن و القلم" در دنیا حاکم است و طنین "هَلَكَ خُزَّانُ اَلْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْيَاءٌ وَ اَلْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ اَلدَّهْرُ" در عالم طنین انداز است، نام بلند آوازه سید مجتبی موسوی لاری در دنیا باقی است.

وی در این پیام بیان داشت: "و السلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا" ما این مصیبت را به علمای محترم و مردم متعهد لارستان مخصوصا خاندان محترمشان تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو مقام و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسالت می کنیم.
 

کد خبر 2015887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha