در همایشی درآنکارا مطرح شد؛

هشدار درباره پیامدهای ویرانگر حمایت اردوغان از تروریستها در سوریه

هشدار درباره پیامدهای ویرانگر حمایت اردوغان از تروریستها در سوریه

برخی از شخصیتهای مطرح ترکیه در یک همایش درباره پیامدهای حمایت اردوغان از تروریستها در سوریه و اجرای طرحهای تخریبی غرب توسط وی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سیاستمداران، نویسندگان و اندیشمندان ترکیه در پایتخت این کشور همایش بین المللی را تحت عنوان" ناتوی جدید و خصوص سازی جنگ" با هدف هشدار درباره سیاستهای خطرناک دولت رجب طیب اردوغان برگزار کردند.

به گفته این افراد، دولت اردوغان مستقیما در جنگ علیه سوریه شرکت کرده و به مجری طرحهای ناتو در دامن زدن به درگیری های فرقه ای در کشورهای منطقه تبدیل شده است.

شبکه المنار نیز گزارش داد: شرکت کنندگان در این همایش درباره پیامدهای تبدیل شدن ترکیه به گذرگاه عناصر القاعده و بازار تجارت و قاچاق سلاح هشدار دادند.

"عبداللطیف شنر" معاون سابق نخست وزیر ترکیه در این همایش گفت: اینکه اردوغان با خطرهای تهدید کننده امنیت و ثبات ترکیه به ویژه در مناطق مرزی با سوریه به سادگی برخورد می کند، امری غیر قابل قبول است.

وی با بیان این مطلب افزود: سیاست دولت اردوغان در قبال سوریه برخاسته از منافع بشری و ملی نیست.

"حسین غبریس" از علمای لبنانی نیز در این خصوص اظهار داشت: شاهد تجاوزات ناتو علیه امت خود هستیم. آنچه ناتو را شادمان می کند، پاره پاره شدن جهان اسلام و کشته شدن مردم بی گناه است.

استاد دانشگاه ترکیه: اردوغان مسئول کشته شدن هزاران شهروند سوری

از سوی دیگر "سعاد جاغلایان" اظهار داشت: دولت حزب عدالت و توسعه همچنان به نابودی در سوریه ادامه می دهد و با وجود انتقادهای مکرر از رجب طیب اردوغان این عمل خود را متوقف نمی کند.

وی با بیان اینکه دست نشاندگی اردوغان عامل اصلی رویدادهای سوریه است، خاطر نشان کرد: هرچند این نقش، اردوغان و آمریکا را خشنود می کند، اما ضررهای سنگینی رابه ترکیه تحمیل خواهد کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: حزب عدالت و توسعه گروههای تروریستی تندرو را حمایت می کند تا سوریه را نابود کنند.

نویسنده ترک: سفر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه به سوریه به سود دو کشور است

"فاتح تایلی" نویسنده ترک گفت: سفر رهبران حزب جمهوری خلق ترکیه به سوریه و دیدار با سران این کشور به دور از مواضع تجاوزکارانه اردوغان، به سود هر دو کشور خواهد بود.

وی با بیان این مطلب افزود: دولت ترکیه باید از قدرت حزب جمهوری در برقراری رابطه با سران سوریه استفاده کند.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجایی که وزارت خارجه ترکیه و دولت این کشور نمی توانند مستقیما با سوریه وارد گفتگو شوند، طبیعی است که حزب مخالف در سوریه این کار را انجام دهد.   

ارسال محموله تسلیحاتی انگلیس برای تروریستهای مسلح

یک روزنامه انگلیسی از ارسال سلاح از سوی لندن برای گروههای مسلح در سوریه با هدف تخریب بیشتر سوریه خبر داد.

"دیلی استار ساندی" با اشاره به حمایت انگلیس از گروههای مسلح در سوریه نوشوت این کشور مقادیری سلاح به ارزش 30 میلیون دلار برای تروریستهای مسلح ارسال کرده است.

بنا بر این گزارش، این سلاحها شامل تفنگ، تیربار، نارنجک، موشک های ضد تانک و موشک انداز بوده و در کشورهای همسایه سوریه نیز نگهداری می شود.

این رویداد درست زمانی رخ داد، که ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس چهارشنبه گذشته، اعلام کرد: این کشور مخالفان دولت سوریه را به جلیقه های ضد گلوله و زره پوش تجهیز خواهد کرد.

یک منبع دولتی آگاه نیز اعلام کرد: این اسلحه ها 7 هفته پیش در چارچوب طرح مسئولان بلند پایه وزارت دفاع انگلیس برای تروریستها ارسال شد.

این منبع خاطر نشان کرد: بخشی از این سلاح از طریق عربستان سعودی و قطر که مقادیر بسیاری از آن را خریداری کرده اند، به دست تروریستها می رسد.

کد خبر 2015933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha