۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۴۴

یک نظر سنجی نشان داد:

شانس بالای جنبش های ضد یورو در انتخابات پارلمانی آلمان

شانس بالای جنبش های ضد یورو در انتخابات پارلمانی آلمان

یک نظر سنجی در آلمان نشان می دهد که احزاب و جنبش های مخالف یورو شانس خوبی در انتخابات پارلمانی این کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "هامبورگر ابند بلات"بر اساس نظر سنجی که موسسه تحقیقاتی "امنید" برای نشریه فوکوس انجام داده است در آلمان از هر چهار نفر آلمانی یک نفر بر این عقیده است که در انتخابات پارلمانی آلمان، حزبی انتخاب می شود که برای خروج از منطقه یورو مصمم تر است.

"پیتر شوپنر"، رئیس موسسه "امنید" با تاکید بر اینکه در نظر 26 درصد مردم آلمان این موضوع اهمیت نسبتا بالایی دارد تصریح کرد که این نشان می دهد که ظرفیتها و پتانسیلهای ممکن برای یک حزب اعتراضی جدید در آلمان وجود دارد.

بر اساس این نظر سنجی، منتقدان به یورو بیشتر افراد بین 40 تا 49 سال در آلمان هستند. انستیتو تحقیقاتی امنید در این نظر سنجی در فاصله زمانی بین 6 تا 7 مارس از 1007 نفر پرسشهایی را به عمل آورده است.

بر اساس گزارش نشریه "فوکوس" جنبش تازه تاسیس اعتراضی " راههای چاره برای آلمان" (AfD) در صفحه اینترنتی خود در فاصله زمانی از پنج شنبه تا جمعه شب گذشته 691 عضو گرفته است. به گفته "برند لوکه" از اعضای شورای سخنگوی این حزب ، (AfD) در انتخابات پارلمانی آلمان شرکت خواهد کرد و هیچ نگرانی درباره جمع آوری 2000 امضای ضروری از هر ایالت برای رسمی شدن حزبش ندارد. این حزب خواهان برگرداندن ارز ملی سابق و خروج آلمان از منطقه یورو است.

کد خبر 2016126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha