۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۴

رئیس حزب ضد یورو در آلمان:

حزب ما، فروپاشی یورو را دنبال می کند/ ارز مشترک، نابود کننده ایده های اروپایی است

حزب ما، فروپاشی یورو را دنبال می کند/ ارز مشترک، نابود کننده ایده های اروپایی است

رئیس حزب تازه تاسیس ضد یورو موسوم به "گزینه ای دیگر برای آلمان" با تاکید بر اینکه ارز مشترک، نابود کننده ایده های اروپایی است، خاطر نشان کرد که ما فروپاشی یورو را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "برند لوک" رئیس حزب تازه تاسیس ضد یورو "گزینه ای دیگر برای آلمان" در گفتگو با نشریه "فوکوس"، خروج یونان از منطقه یورو و بازگشت به ارز سابق را نیروی محرکه ای برای اقتصاد آنها دانسته و تصریح کرد که البته مسئله به این سادگی هم نیست و بخصوص این کشور در هر صورت باید مسائل بدهیهای دولتی خود را کنترل کند.

وی در ادامه تصریح کرد که من بر این عقیده ام که خانم مرکل به صورت یک جانبه (در مسیر حل بحران) توسط افرادی مشاوره می شود که علایق شخصی خود را دنبال می کنند.

"برند لوک " در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرد که در ابتدا انحلال و فروپاشی یورو مسئله بزرگ پیش روی ماست. ما در پارلمان آلمان در جایگاه مخالفان خواهیم نشست و با هیچ گروهی که در موضع ما در قبال یورو مشترک نباشد ائتلاف نمی کنیم. اگر ما در این راستا که در سیاست ارزی، تفکرات جدیدی را به وجود آوریم بتوانیم نقشی ایفا کنیم، موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که شما شانس خود را در انتخابات پارلمانی آینده آلمان چگونه ارزیابی می کنید گفت: من اعتقاد دارم که ما در پاییز بسیار موفق خواهیم بود. نظرسنجی ها  از یک پتانسیل 25 درصد موفقیت حزب ما خبر می دهند.

"برند لوک" در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان اصلا به تاسیس حزب شما نیاز داشت گفت: مطمئنا، وگرنه ما آن را تاسیس نمی کردیم. ما انحلال و فروپاشی یورو و توقف پرداختهای انتقالی از طریق مکانیسم ثبات اروپا را دنبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که من طرفدار قاطع ایده های اروپایی هستم و این یورو است که این ایده ها را خراب کرده است. یورو آسیب های جدی به کشورهای جنوب اروپا وارد کرده است. این مسئله برای من آزار دهنده است که در آلمان هیچ حزبی وجود ندارد که یک جایگزینی برای ارز مشترک اروپایی ارائه دهد. گویا یک ممنوعیت فکری در این زمینه وجود دارد. انتقاد به یورو امری ناروا در آلمان است. اما این ارز مشترک برای پرداخت کنندگان مالیات یک بار سنگین است.

این سیاستمدار آلمانی ضد یورو در بخش دیگری از این مطلب برگشت به ارز سابق را واکنش درستی به شرایط موجود دانست، چرا که به اعتقاد وی اقتصادهای ملی از نظر میزان شایستگی در رقابتهای بین المللی متفاوت هستند.

کد خبر 2020187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha