۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۱

پل رایان، "اوباماکِر" را نشانه رفته است

 
پل رایان، "اوباماکِر" را نشانه رفته است

در آستانه مذاکرات میان باراک اوباما و جمهوری‌خواهان بر حل بحران بودجه آمریکا، ریس کمیته بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد طرح بودجه جدید، قانون خدمات درمانی اوباما را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، شب گذشته پل رایان، اعلام کرد طرح بودجه وی که هفته آینده ارائه خواهد شد، به دنبال لغو طرح خدمات درمانی رئیس جمهور آمریکا، ملقب به اوباماکر است.

اوباماکر، قانون فدرال حمایت از بیمار و درمان ارزان، طرح خدمات درمانی اوباما برای گسترش پوشش خدمات درمانی آمریکایی با هزینه‌ای بالغ بر 1.1 تریلیون دلار است که تصویب آن با بحث‌های بسیاری همراه بود و هنوز هم دارد.

اوباماکر بزرگ‌ترین طرح خدمات درمانی تصویب شده در آمریکا، از زمان تصویب طرح‌های حمایتی لیندن ب. جانسن (رئیس جمهور آمریکا 1969-1963) است، که به دنبال تحت پوشش قرار دادن تمامی آمریکایی‎ها در زیر چتر حمایتی خدمات درمانی دولتی است، هر چند بسیاری از آمریکایی‌ها مخالف دخالت دولت در چنین اموری هستند.

رایان در برنامه تلویزیونی "فاکس نیوز ساندی" شبکه فاکس نیوز اعلام کرد طرح جدید بودجه به دنبال لغو اوباماکر و جایگزینی آن با "سیستمی بهتر" است.

جمهوری‌خواهان از آغاز مطرح شدن طرح خدمات درمانی اوباما به شدت با آن مخالف بوده‌اند و سال گذشته در تلاشی برای اثبات مغایرت اوباماکر با قانون اساسی آمریکا، طرح خدمات درمانی اوباما را به دیوان عالی آمریکا کشاندند اما دیوان عالی آمریکا رای به قانونی بودن اوباماکر داد.

بر اساس طرح جدید رایان، ایالت‌های آمریکا قدرت بیشتری برای تغییر سطح و عمق پوشش مدیکید (طرح حمایتی دولت فدرال و ایالات برای پرداخت هزینه‌های افراد نیازمند) خواهند داشت.

به نوشته واشنگتن پست به طور حتم دموکرات‌ها در مقابل طرح پیشنهادی رایان مقاومت خواهند کرد و این مسئله، تلاش باراک اوباما برای گفتگو و دست‌یابی به مصالحه‌ای با جمهوری‌خواهان بر سر مسئله کاهش هزینه‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

پل رایان، اعلام کرده است طرح بودجه وی طی ده مشکل سال کسری بودجه آمریکا را حل خواهد کرد.

به نوشته واشنگتن پست، قسمت اعظم طرح رایان شامل همان طرحی می‌شود که رایان به عنوان معاون میت رامنی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا، مطرح کرده بود.

کد خبر 2016458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha