۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵

بحران بودجه در آمریکا؛

سایه تعطیلی بار دیگر کاخ سفید را دربر گرفت

سایه تعطیلی بار دیگر کاخ سفید را دربر گرفت

بحران بودجه آمریکا و تصویب نشدن آن در کنگره، سبب شده تا دولت این کشور بار دیگر در آستانه تعطیلی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا به آژانس ها و ادارات فدرال این کشور هشدار داده که خود را برای تعطیلی دولت به دلیل نبود بودجه آماده کنند.

تعطیل شدن دولت در آمریکا ضربه سنگینی به اقتصاد این کشور می زند، از همین رو کاخ سفید در تلاش است تا به هر نحو ممکن کنگره را راضی به تصویب بوجه جدید کند.

سال مالی آمریکا در تاریخ 30 سپتامبر به پایان می رسد و اگر تا این تاریخ کنگره بودجه جدید را تصویب نکند دولت مجبور خواهد بود تا فعالیت های خود را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، گویا برخی از اعضای کنگره با برنامه های اوباما به ویژه در بخش بهداشت و شرایط بیمه اختلاف نظر دارند و همین امر سبب شده تا بودجه مورد رضایت کنگره نباشد.

"کتی مک موریس" از نمایندگان جمهوریخواه کنگره، می گوید : مجلس نمایندگان کوشیده که دولت را فعال نگاه دارد، مخارج آن را محدود کند و مانع تصویب لایحه ای شود که بیمه شدن را به تعیبر وی برای مردم مشکل ترخواهد کرد.

این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان دموکرات معتقدند طرح بیمه درمانی اوباما به سود مردم طبقه متوسط است. اوباما طرح بیمه درمانی خود را کوششی توصیف می کند برای تامین بیمه درمانی که میلیون ها آمریکایی را تحت پوشش بیمه قرار می دهد. ضرب الاجل رسیدن به نتیجه ای در این خصوص، پایان ماه جاری (سپتامبر) است، یعنی تنها یک هفته دیگر.

مجلس نمایندگان آمریکا که جمهوریخواهان در آن اکثریت را در دست دارند در هفته گذشته طرحی را در مخالفت با سیستم بهداشتی مورد نظر اوباما تصویب کرد.

اگر بودجه جدید فدرال آمریکا تا تاریخ 30 سپتامبر تصویب نشود، تعدادی از ادارات فدرال این کشور در تاریخ اول اکتبر تعطیل خواهند بود و بخش قابل توجهی از کارمندان دولت نیز حقوق خود را دریافت نخواهند کرد.

در سال گذشته نیز چنین وضعیتی برای دولت آمریکا پیش آمده بود. البته در آن مورد اختلاف نظر در مورد نرخ جدید مالیات موجب شده بود تا میان کاخ سفید و کنگره اختلاف بیفتد.

 

 

 

کد خبر 2141780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha