۸ مهر ۱۳۹۲، ۹:۱۷

حمله جمهوریخواهان به دموکرات ها در آستانه تعطیلی دولت آمریکا

حمله جمهوریخواهان به دموکرات ها در آستانه تعطیلی دولت آمریکا

دولت فدرال آمریکا در آستانه تعطیلی به دلیل تصویب نشدن بودجه سالانه در کنگره،مورد انتقاد شدید جمهوریخواهان قرار گرفت، زیرا دموکراتها را مسئول اصلی وقوع این تعطیلی می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، سناتور "تد کروز" از جمهوریخواهان حاضر در سنای آمریکا در این رابطه گفت : اگر دولت تعطیل شود مقصر "هری رید" (رهبر اکثریت ها در سنا) خواهد بود زیرا وی مردم آمریکا را به گروگان گرفته است.

به گفته کروز، سناتور هری رید اعلام کرده که باید طرح خدمات درمانی مورد نظر اوباما حتما به صورت کامل در بودجه سالانه گنجانده شود و این در حالی است که جمهوریخواهان راضی به این کار نیستند.

در همین رابطه دیروز یکشنبه مجلس نمایندگان آمریکا رای به تعویق یک ساله طرح خدمات درمانی اوباما داده است.

اگر تا پایان وقت اداری امروز، دوشنبه 30 سپتامبر در آمریکا، بودجه سالانه این کشور به تصویب کنگره نرسد از فردا سه شنبه دولت فدرال تعطیل می شود و حدود یک میلیون کارمند خانه نشین می شوند.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار جمهوریخواهان این کشور است و دلیل مخالفت آنها با طرح خدمات درمانی اوباما آن است که معتقدند، دموکرات ها این طرح را برای کسب حمایت اقشار متوسط و فقیر جامعه آمریکا مطرح کرده اند تا بدین وسیله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 موفق شوند.

به نظر می رسد بر اساس طرح مورد نظر اوباما و در صورت تصویب آن در کنگره، اغلب مردم آمریکا از خدمات بیمه درمانی مورد نظر وی بهره مند خواهند شد اما جمهوری خواهان نظر دیگری در این رابطه دارند.

کد خبر 2145718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha