۷ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۶

مخالفت به سبک نمایندگان آمریکا؛

مجلس نمایندگان لایحه بودجه را با حذف طرح بیمه اوباما تصویب کرد

مجلس نمایندگان لایحه بودجه را با حذف طرح بیمه اوباما تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه این کشور را با به تعویق انداختن طرح خدمات درمانی مورد نظر اوباما به مدت یک سال، تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهونیوز، در حالی که باید تا روز سه شنبه 9 مهر قانون بودجه جدید آمریکا در کنگره تصویب شود، مجلس نمایندگان با به تعویق انداختن بخشی از لایحه بودجه، آن را تصویب کرد.

بدین ترتیب سنا نیز برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت آمریکا باید ظرف امروز و فردا ( یکشنه و دوشنبه)مصوبه مجلس نمایندگان را به تصویب برساند.

در لایحه تصویب شده در مجلس نمایندگان، طرح بهداشتی و خدمات درمانی مورد نظر باراک اوباما که به "اوباماکر" معروف شده به مدت یک سال به تعویق افتاده است.

بر اساس این گزارش، طرح تعویق یک ساله طرح خدمات درمانی مورد نظر اوباما با 231 رای موافق در برابر 192 رای مخالف و همچنین تعیین مالیات بر دستگاه های پزشکی برای جبران هزینه های طرح خدمات درمانی نیز با 248 رای موافق در برابر 174 رای مخالف به تصویب رسید.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین مصوب کرد که در صورت تعطیل شدن دولت، بودجه مورد نظر بخش های نظامی و دفاعی این کشور تامین شود.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار جمهوریخواهان این کشور است و دلیل مخالفت آنها با طرح خدات درمانی اوباما آن است که معتقدند، دموکرات ها این طرح را برای کسب حمایت اقشار متوسط و فقیر جامعه آمریکا مطرح کرده اند تا بدین وسیله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 موفق شوند.

ظاهر امر آن است که بر اساس طرح مورد نظر اوباما و در صورت تصویب آن در کنگره، اغلب مردم آمریکا از خدمات بیمه طرح خدمات درمانی مورد نظر وی بهره مند خواهند شد اما جمهوریخواهان نظر دیگری در این رابطه دارند.

کد خبر 2144993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha