۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳

حجت الاسلام روحاني نيا:

مردم حرمت دهه فاطميه را در ايام نوروز حفظ كنند

مردم حرمت دهه فاطميه را در ايام نوروز حفظ كنند

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل سازمان تبليغات اسلامي خراسان شمالي بر حفظ حرمت دهه فاطمیه در ایام نوروز تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا در نشست ستاد تسهیلات سفرهاي نوروزی خراسان شمالي عنوان كرد: در كنار پرداختن به برنامه های نوروزی و انجام آیین های ویژه این ایام، حفظ حرمت و شان والای حضرت زهرای مرضیه(س) در دهه نخست فاطمیه ضروری است.

وي با اشاره به این كه تعطیلات نوروزی با دهه نخست فاطمیه تقارن دارد، گفت: به عموم مردم ولایتمدار خراسان شمالی توصیه می شود حرمت ایام مزبور كه به روایتی چهارم، پنجم و ششم فروردین سال 92 خواهد بود را حفظ كرده و به سوگواری و عزاداری و مروری بر فضایل ومناقب حضرت زهرا(س) بپردازند.

اين مسئول افزود: بجز ایام مزبور برگزاری آیین جشن و سرور بلامانع است و به توصیه مراجع تقلید باید از افراد و تفریط اجتناب شود.

به گفته وي فاطمیه اول 12، 13 و 14 جمادی الاول و فاطمیه دوم كه مشهورتر است یكم، دوم، سوم، چهارم و پنجم جمادی الثانی است.

مدیركل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین به برنامه های این اداره كل در ایام نوروز 92 اشاره كرد و گفت: اعزام بیش از 200 روحانی به روستاها و مساجد و نمازخانه های سطح استان، تبلیغات وفضاسازی تفرجگاه ها با نصب بنر و پارچه نوشته هایی با مضامین دینی، توزیع كتابچه و آماده سازی مساجد و نمازخانه های بین راهی برای استفاده مسافران نوروزی از مهمترین برنامه های این ادراه كل است.

حجت الاسلام روحانی نیا، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی و سركشی از مساجد تعیین شده، برگزاری مراسم ویژه تحویل سال در مساجد و گلزار شهداء و برپایی نمازجماعت در 40 مسجد و نمازخانه بین راهی را از دیگر ویژه برنامه های این اداره كل در ایام نوروز سال 92 برشمرد.
 

کد خبر 2017068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha