وزارت امورخارجه روسیه:

آمریکا با تفسیر بیانیه ژنو به نفع مخالفان سبب دشوار شدن حل بحران سوریه شده است

آمریکا با تفسیر بیانیه ژنو به نفع مخالفان سبب دشوار شدن حل بحران سوریه شده است

وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه هدف از بیانیه ژنو، پایان دادن به درگیریها از راه مسالمت آمیز است، تاکید کرد: آمریکا بیانیه ژنو را به صورت یکجانبه و در راستای حمایت از مخالفان سوری تفسیر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه روسیا الیوم گزارش داد: "الکساندر لوکاشویچ" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت اظهارات علنی مسئولان آمریکایی در حمایت از مخالفان سوری حاکی از این است که بیانیه ژنو از یک بعد و به نفع آنها تفسیر می شود و این مسئله متوقف کردن خشونت را دشوار می کند.

وی افزود: اظهارات آشکار مسئولان آمریکایی که در حمایت از گروه مخالفان موسوم به ائتلاف ملی است، نشان می دهد که بیانیه ژنو از یک بعد تفسیر شده است و این مسئله راههای به پایان رساندن هر چه سریعتر بحران در سوریه و تبدیل درگیری به گفتگوی ملی و فراگیر سوری را دشوار می کند.

لوکاشویچ اظهار داشت: مایلیم مجددا تاکید کنیم بیانیه ای را که همه بازیگران اصلی خارجی از جمله آمریکا در ژنو به امضا رساندند، هدف تبدیل درگیری در سوریه به یک راهکار مسالمت آمیز را از طریق تشکیل دولت انتقالی با انجام مذاکرات میان مقامات و مخالفان را به وضوح مشخص می کند البته مشروط بر اینکه دولت انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات عمومی اختیارات لازم را داشته باشد. 

 

کد خبر 2017544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha