تحولات سوریه/

مانع تراشی غربی ها در برابر حل بحران/ سوء استفاده تروریستها از کودکان

مانع تراشی غربی ها در برابر حل بحران/ سوء استفاده تروریستها از کودکان

افشاگری وزارت امور خارجه سوریه، سوء استفاده گروههای مسلح از کودکان و ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یگانهایی از نیروهای مسلح سوریه، تلفات و خسارتهای سنگینی به گروههای تروریستی مسلحی که برای نفوذ به داخل سوریه از خاک لبنان در چندین نقطه حومه تلکلخ در حمص تلاش می کردند، وارد کردند.

 تلاشهای گروههای تروریستی برای ورود به خاک سوریه از شب گذشته تا بامداد امروز ادامه داشت و همزمان تروریستها از سمت لبنان به سمت مرزبانان سوری تیراندازی می کردند.

این گروهها پس از تحمل خسارتها و تلفات سنگین مجبور به فرار به سمت لبنان شدند.

سانا گزارش داد واحدهایی از نیروهای مسلح طی دو روز گذشته تلاشهای متعدد گروههای تروریستی مسلح برای ورود به خاک سوریه از سمت لبنان در مواقع الرمل، الطاحونه، ملتقی النهرین، خربه النعیمات و مشاریع جوسیه در حومه حمص را ناکام گذاشتند.

خبر دیگر اینکه یک سازمان فعال در زمینه دفاع از حقوق کودکان در گزارشی تکان دهنده از افزایش سوء استفاده گروههای مسلح در سوریه از کودکان برای پیشبرد اهداف خطرناک خود پرده برداشت.

سازمان موسوم به "کودکان را نجات دهید" که مقر آن در  انگلیس است، در گزارشی با عنوان "کودکان در تیررس گلوله‌ها" هشدار داد از کودکان در سوریه به عنوان نگهبان، جاسوس، جنگجو و در برخی موارد سپر انسانی سوء استفاده شده است.

این سازمان از نیاز حدود دو میلیون کودک در سوریه به کمکهای فوری به سبب ادامه اقدامات خشونت آمیز گروههای مسلح خبر داد که ارتش سوریه همچنان به عملیات خود برای سرکوب این گروهها و پاکسازی کشور از وجود آنها و بازگرداندن آرامش و امنیت به مردم ادامه می دهد.

این گزارش یک روز پس از هشدار "یونیسف" درباره به وجود آمدن نسل گمشده از کودکان سوریه منتشر می شود.

یونیسف در گزارشی هشدار داد، میلیونها کودک در سوریه درحالی بزرگ می شوند که چیزی جز خشونت نمی بینند، آنها همچنین از آموزش محروم شده و با ضربه هایی روبرو می‌شوند که در تمام طول عمرشان همراه آنها خواهد بود.

نامه های افشاگرانه وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد : توقف اقدامات خشونت آمیز گروههای تروریستی مسلح تنها در صورتی امکان دارد که منابع تروریسم از طریق فشار بر کشورهایی که از تروریسم در سوریه حمایت می کنند، خشکانده شود.

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه هایی برای رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد در برهه اخیر، ارسال مستقیم سلاح برای تروریستهای افراطی وابسته به جبهه النصره افزایش یافته است که این افراد به گسترش تروریسم و ریختن خون سوریها و حمله به زیرساختها و تاسیسات زیربنایی و مراکز دولتی و خصوصی بر اساس تفکر تکفیری افراطی و با هدف به شکست کشاندن گفتگوی فراگیر ملی اقدام می کنند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد پیشتر نیز در نامه های متعددی که برای مجامع بین المللی ارسال کرده بود، درباره نقش ویرانگر دولت ترکیه در این زمینه هشدار داده است.

در این نامه ها آمده است هرگاه پیشرفتی در مسیر حل سیاسی بحران ایجاد می شود، خشونتهای گروههای تروریستی با حمایتهای خارجی نیز افزایش می یابد، در حالی که دولت سوریه به طور گسترده برای فراهم کردن زمینه انجام گفتگوی ملی میان سوریها و ایجاد تضمینهایی برای آن تلاش می کند، اظهارنظر مقامات آمریکایی افزایش می یابد و تصمیماتی در داخل اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب گرفته می شود که به صراحت خواستار افزایش حمایت نظامی و لجستیکی از این گروههای تروریستی می شود.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه های خود آورده است اقدام گروههای تروریستی در تخریب برنامه ریزی شده تمام مراکز و تاسیسات و زیرساختها با سلاحهای اروپایی، روشن ترین دلیل و مدرک بر سرازیر شدن سلاح از سوی همان کشورهایی است که صادرات آن را به سوریه تحریم کرده اند.

وزارت امور خارجه سوریه به اظهارات سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در هفته گذشته اشاره کرد که تاکید کرده بود عربستان به ارسال سلاح برای گروههای تروریستی مسلح در سوریه ادامه می دهد و نیز اظهارات وزیر  امور خارجه انگلیس در مقابل پارلمان کشورش که از آموزش افراد مسلح در سوریه توسط انگلیس سخن گفته بود.

کد خبر 2017990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha