۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۱۵

عزیزنژاد عنوان کرد:

اعتبارات تخصیصی بهزیستی پاسخگوی هزینه مراقبت از معلولان نیست

اعتبارات تخصیصی بهزیستی پاسخگوی هزینه مراقبت از معلولان نیست

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: اعتبارات تخصیصی بهزیستی پاسخگوی هزینه مراقبت از معلولان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر حیدر عزیزنژاد عصر چهارشنبه در آئین نیسم مهربانی گلریزان در مجتمع فرهنگی 9دی بوشهر در جمع خیرین و کارکنان بهزیستی اظهار داشت: این سازمان تلاش‌های بسیار زیادی را در راستای بهره‌مندی افراد تحت پوشش خود از خدمات این سازمان صورت داده است.

وی به افراد تحت پوشش این سازمان در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: بیش از چهار هزار و 200 خانوار از خدمات این سازمان حمایتی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: این خانوارها 10نفر جمعیت دارند که خدمات متنوع حمایتی، آموزشی، تامین مسکن، اشتغال و توانمندسازی آنان به انان ارائه می‌شود.

عزیزنژاد از تحت پوشش بودن 16 هزار و 400 معلول استان خبر داد و افزود: هزینه نگه‌داری هر معلول به‌طور متوسط در ماه 800 هزارتومان است که با توجه به اعتبارات تخصیصی بهزیستی جوابگوی این نیازها نیست.

وی با بیان اینکه معلولین استان شایستگی‌های خود را در عرصه‌های گوناگون نشان داده‌اند افزود: با همین کمک‌های محدود و خدمات حمایتی ناچیز و علیرغم وجود مشکلات در خانواده معلولین، ولی آنان در عرصه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی در جهان، ایران و استان شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند.

استاندار بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: خدمت برای افراد نیازمند باعث افتخار و از تاکیدات دین مبین اسلام است و کار خیر و کار برای نیازمندان ماندنی و جاودانه است.

فریدون حسنوند ادامه داد: هرچند تخصیص اعتبارات عمرانی امسال کاهش چشمگیری داشت ولی در پرداخت اعتبارات برخی از دستگاه‌ها از جمله بهزیستی توجه خاصی شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی امسال 32 درصد است، گفت: با وجود کاهش تخصیص ولی اعتبارات بهزیستی بالای 60 درصد تخصیص یافت.

استاندار بوشهر از تعمیر، تکمیل و تجهیز مراکز نگهداری افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: برای بهره مندی بیشتر افراد تحت پوشش به ویژه معلولان و سالمندان در سال نو از امکانات جدید پنج میلیارد ریال برای هشت مرکز نگهداری اختصاص یافته است که لازم است سازمان بهزیستی استان تا 15 فروردین این مراکز را تحویل دهد.

کد خبر 2018377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha