۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵

نیکزاد:

دو میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد

دو میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد

اراک - خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال تا کنون دو میلیون و 100 هزار واحد مسکن مهردر کشور تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیكزاد ظهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند افزود: دو میلیون و 100 هزار واحد از مجموع چهار میلیون و 100 هزار واحد در حال ساخت در ابتدای امسال به مردم تحویل داده شده است.

وی از تحویل  یك میلیون و 500 هزار واحد مسكن مهر تا پایان دولت دهم خبر داد و گفت: دولت در حوزه مسکن مهر انقلابی انجام داده است و این پروژه برای ایجاد اشتغال و تحکیم خانواده هدف گذاری شده است.

400 هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوارهای موجود کشور است

نیكزاد اظهارداشت: طبق آمار اعلامی سرشماری مسکن سال گذشته 11.2 میلیون خانوار شهری و روستایی در کشور وجود داشته که تعداد واحدهای مسکونی صرف نظر از مالکیتها 21.06میلیون واحد بوده است.

وی اضافه کرد: این آمار بیانگر این است که 400 هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوارهای موجود کشور است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: طبق سرشماری سال 85 نیز در استان مرکزی 78 هزار واحد مسکونی در استان مرکزی عملیات اجرایی آن شروع شده که 32 درصد از این واحدها قبل از دولت نهم و دهم و مابقی در این دولت سرانجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 عملیات اجرایی 36 هزار واحد مسکن مهر در استان مرکزی آغاز شده است گفت: از این تعداد 11 هزار و 200 واحد در قالب یک پروژه صنعتی سازی مسکن به بهره برداری رسیده است که با افتتاح 11 هزار و 200 واحد جمع مسکن مهر به بهره برداری رسیده در استان به 19 هزار و 700 واحد رسیده است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های حمل و نقل و راهسازی گفت: در سالهای اول انقلاب 200 کیلومتر راه روستایی در کشور موجود بود این در حالیست که امروز بیش از 92 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ایجاد شده است که از این راهها 92 هزار کیلومتر راه روستایی 46 هزار کیلومتر توسط دولت نهم و دهم ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی با برخورداری از 110 کیلومتر راه روستایی از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است.

کد خبر 2018677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha