۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

در ایام نوروز امسال/

31 گروه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در خراسان شمالی فعال است

31 گروه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در خراسان شمالی فعال است

بجنورد - خبرگزاری مهر: سرپرست معاونت فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: 31 گروه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز در این استان فعالیت می کنند.

علی اکبر دلیرصحرایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از آغاز طرح نوروزی در خراسان شمالی، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و بهداشت عمومی جامعه شروع شده و تا 15 فرودین ماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح 62 بازرس بهداشتی در قالب 31 گروه همه روزه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت هشت تا 20 فعالیت می کنند، اظهار داشت: در این طرح بازرسین بهداشتی از مراکز تولید، توزیع، عرضه و فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور و سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی بازرسی می کنند.

صحرایی با اشاره به اینکه در این طرح از هر گونه عرضه فرآورده های خام دامی توسط دوره گردها در مناطق شهری و روستایی ممانعت شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود، تصریح کرد: علاوه بر این در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی، تمامی رستوران ها، هتل ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد نظارت و کنترل قرار می گیرند.

این مسئول با یادآوری اینکه در ایام تعطیلات نوروزی کشتارگاه صنعتی بجنورد فعال است، اظهار داشت: مردم خراسان شمالی فرآورده های دامی مورد نیاز خود اعم از گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی را در ایام نوروز فقط از مراکز عرضه مجاز که محصولات خود را با بسته بندی تاریخ مصرف دار و زیر نظارت سازمان دامپزشکی تولید می کنند، تهیه نمایند.

سرپرست معاونت فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: شماره تلفن 1512 دامپزشکی استان آماده دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات شهروندان در زمینه تخلفات بهداشتی و عرضه فرآورده های خام دامی است.

کد خبر 2022065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha