۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

خداويردي:

ساليانه 270 ميليون نوبت سردام در كشور واكسينه مي شوند

ساليانه 270 ميليون نوبت سردام در كشور واكسينه مي شوند

بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان دامپزشكي كشور گفت: همه ساله حدود 270 ميليون نوبت سردام در كشور عليه بيماري هاي مختلف واكسينه مي شوند.

خالد خداويردي در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجراي طرح هدفمندی واکسیناسیون بيماري هاي مختلف دامي توسط سازمان دامپزشكي كشور از سال گذشته خبر داد و افزود: اين طرح در سال گذشته در مورد بيماري هاي تب برفكي و شاربن در برخي از استان هاي كشور اجرا شد و با اجراي اين طرح علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها، كانون هاي بيماري در دام هاي سبك و سنگين نيز كاهش قابل ملاحظه اي يافت.

وي با بيان اينكه طرح هدفمندي واكسيناسيون در سال جاري به طور گسترده در كل كشور اجرا مي شود، اظهار داشت: با اجراي اين طرح حجم واكسيناسيون در مورد دام هاي سبك و سنگين كاهش مي يابد و در واقع هدف اجراي اين طرح كاهش هزينه ها با انجام مراقبت هاي بهداشتي و پايش مستمر است.

خداويردي تصريح كرد: در اين طرح استفاده از دارو و واكسيناسيون هدفمند و از استفاده بي مورد جلوگيري مي شود تا با مراقبت هاي بهداشتي استفاده از دارو و واكسن به حداقل برسد.

وي كاهش هزينه تهيه واكسن و مصرف، كاهش هزينه تمام شده درمان براي دامداران و دولت، كاهش مراجعات به واحدهاي دامداري و ... را از نتايج اجراي اين طرح ذكر كرد.

اين مسئول اظهار داشت: با وجود اجراي برنامه هاي هدفمند كردن مبارزه عليه بيماري هاي دامي در سازمان دامپزشكي، در حال حاضر ساليانه حدود 270 ميليون نوبت سردام واكسيناسيون عليه بيماري هاي مختلف در كشور انجام مي شود.

 

کد خبر 2048516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha