۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

افزایش 25 درصدی ورود مسافر به سقز/ بيشترين بازديد مربوط به زيويه است

افزایش 25 درصدی ورود مسافر به سقز/ بيشترين بازديد مربوط به زيويه است

سنندج - خبرگزاري مهر: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سقز از افزایش 25 درصدی ورود گردشگر به این شهرستان خبر داد.

حميد گلالی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به روند رو به رشد ورود مسافر به شهرستان سقز در نوروز سال جاري اظهار داشت: بر اساس آمارهاي بررسي شده ميزان ورود مسافر از زمان آغاز تعطيلات نوروزي تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 25 درصد افزايش پيدا كرده است.
 
وي عنوان كرد: با توجه به افزایش ورود مسافران به این شهر تمامی مراکز اقامتی به صورت 100 درصد تکمیل شده است و هم اكنون با همکاری آموزش و پرورش سه مدرسه و با همکاری و هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان سه سالن ورزشی به صورت ویژه در این شهر براي اسکان مسافران اختصاص پيدا كرده است.
 
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان سقز بيان كرد: ستاد تسهیلات سفر های نوروزی در شهرستان سقز براي اطمینان از ارائه خدمات به گردشگران و رفاه و آسایش آنان به صورت مرتب از مراکز اقامتی و پذیرایی و محلهای اسکان بازدید به عمل آورده و راهنمایی ها و تذکرات لازم داده مي شود.
 
وي با اشاره به اينكه قلعه باستاني زيويه بيشترين بازديد را در اين مدت به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به اينكه شهر سقز در مسیر ورودی به شهر بانه بوده و همچنین مسیر ارتباطی این استان با استانهای آذربایجان شرقی و غربی است در نتيجه ميزان ورود مسافر به اين شهر بسيار بالاست.
 
گلالي پور در پايان سخنان خود با تاكيد بر آمادگي لازم براي استقبال از مسافران نوروزي در اين شهرستان گفت: این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی از جمله قلعه باستاني زيويه،  مجموعه كاروانسرا و بازار قديمي سقز،  مسجد دو مناره، درياچه سد شهيد كاظمي و چندين اثر طبيعي و تاريحي ديگر است.
کد خبر 2022242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha