۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵

گزارش مهر؛

زینه گان؛ غار بهشت در ایلام/ شگفتی های استان در فصل بهار برای گردشگران

زینه گان؛ غار بهشت در ایلام/ شگفتی های استان در فصل بهار برای گردشگران

ایلام - خبرگزاری مهر: غار زینه گان شاخص ترین اثر طبیعی استان ایلام به شمار می رود و در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید شهر صالح آباد واقع در شهرستان مهران و اختلاف 50 درجه هوای داخل غار با بیرون غار و شهر، همواره مورد استقبال گردشگران است.

به گزارش خبرنگار مهر، غار طبیعی زینه گان اثر طبیعی شگفتی است که در دل دشت منطقه گرمسیری بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران وجود دارد که همه ساله به ویژه در فصل تابستان میهمانان زیادی را به آنجا می کشاند.

اگر چه غار طبیعی زینگان برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده است اما زیبایی منحصر به فرد و شکل گیری این غار در دل منطقه ای گرمسیری از قابلیت های فراوانی برای جلب طبیعت گردان داخلی و خارجی برخوردار است.

در فصل تابستان گرمای بالای منطقه دشت صالح آباد به حدود 50 درصد بالای صفر می رسد، در میان غار زینگان انگار باران می بارد و بوی سبزه و گلها در میان نیزارها روح و تن را به میهمانی می خواند.

این غار طبیعی روباز دارای صدها متر طول، آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیلهای متعدد است و از آبچکهای طبیعی باران طبیعی نقش می بندد و همه را به میهمانی خنکی دعوت می کند.

اختلاف هوای داخل غار با بیرون بیش از 20 درجه سانتیگراد تفاوت دارد و به همین علت غار زینگان به غار بهشت معروف است.سرخسها و جلبکها، گلها و گیاهان و رنگ سنگها و پیچ و خم غار انگار نقاشی طبیعی است که چشمها را می نوازد.

در فصل تابستان روزانه صدها نفر با طی مسافت پنج کیلومتر از جنوب غرب امامزاده علی صالح(ع) به این غار بسیار زیبا می روند.

این غار روباز که بیش از یک کیلومتر طول دارد دارای آب جاری، دهلیزهای آبگیر، قندیل های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار جالب است.

علاوه بر این غار زیبا غارهای دیگری در استان ایلام وجود دارد که هر کدام می تواند برای گردشگران و مسافران بخصوص در فصل تابستان دیدنی باشد.

در حال حاضر می توان با سرمایه گذاری بیشتر بر روی این آثار طبیعی و خدادای که در بیشتر مناطق استان ایلام یافت می شود زمینه اشتغال و توسعه مناطق محروم ایلام را به وجود آورد.

 14 منطقه نمونه گردشگری استان شامل پشت سدکرخه در آبدانان، بانکول، امامزاده عبدالله ایوان، تنگ زینه گان صالح آباد،چشمه های آب گرم و قیر دهلران، سد ایلام ، دربند دره شهر ، سراب دره شهر ، کوران بزان ، سرابله ، مله پنجاو و هیانان است.

 

کد خبر 2022473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha