۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۳۵

گزارش خبری/

اعزام کاروان‌های راهیان نور استان بوشهر به مناطق عملیاتی

اعزام کاروان‌های راهیان نور استان بوشهر به مناطق عملیاتی

بوشهر - خبرگزاری مهر: اعزام کاروان‌های راهیان نور این روزها با حجم بالایی انجام می‌شود و مشتاقان بسیاری برای تجدید پیمان با شهدای دوران دفاع مقدس و بازبینی خاطرات این دوران راهی مناطق عملیاتی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین اقداماتی است که در راستای آشنایی مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان که در دوران جنگ تحمیلی حضور نداشته‌اند برگزار می‌شود و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس داشته باشد.

اعزام کاروان‌های راهیان نور این روزها در حجم بسیار بالایی انجام می‌شود و اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و با حماسه‌های رزمندگان آشنا می‌شوند که نتایج مختلفی از جمله ایجاد روحیه شهادت‌طلبی و ایثار در بین جوانان را می‌توان از جمله ثمرات این اردوها دانست.

استان بوشهر نیز همواره در بحث اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان‌های پیشتاز بوده است و با ایجاد یک اردوگاه دائمی در مناطق عملیاتی جنوب و همچنین راه‌اندازی اردوهای راهیان نور دریایی گام‌های موثری را در این راستا برداشته است.

اعزام سومین کاروان راهیان نور شهرستان دشتی

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی بیان داشت: در اعزام سومین کاروان راهیان نور از این شهرستان 285 نفر زائر به وسیله شش دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ مراد کاظمی در ادامه افزود: چهار نفر راوی دفاع مقدس، سه روحانی و سه امدادگر این کاروان را همراهی می‌کند و حدود 40درصد از زائران برای اولین بار است که در این مناطق حضور پیدا می کنند.

وی با مهم برشمردن برنامه‌های فرهنگی در این اردوها به نقش راویان اشاره کرد و گفت: راویان باید سیره شهداء را برای مخاطبین به طور کامل بیان کنند و مطالبی که توسط راویان نقل می شود متناسب با نیاز مخاطب باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی افزود: کاروان‌های الگو گرفته از سیره، اهداف و تفکر شهیدای عزیز در هشت سال جنگ تحمیلی بوده و می توانند تاثیر گذاری معنوی در جامعه اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: آحاد مردم غیرتمند به عنوان پاسداشت راه شهیدانشان با اشتیاق وصف ناشدنی در این راهیان نور حضور پیدا کرده اند و دنبال گمگشته خودشان که همان شهدا است هستند.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان ساخت: شهدا توجه خاصی به زائرین سرزمین نور دارند و پیام ادامه راه انقلاب و پیروی از ولایت فقیه را در گوش انان زمزمه می‌کنند.

جنگ سخت و نیمه‌سخت و نرم جوانان ما را بیدارتر کرد

امام جمعه شهر کاکی در ارتباط با اردوهای راهیان نور و رشادت و دلاورمردی رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: سنگین‌ترین تجهیزات را دشمن در زمان جنگ هشت ساله بر ما تحمیل کرد و نزدیک به 220 هزار شهید را بر اثر این تهاجم بی رحمانه تقدیم اسلام کردیم.

حجت الاسلام محمد محمدی اضافه کرد: قبل از نظام جمهوری اسلامی، سلطنت طلبی و سلطنت خواهی در دوره قاجاریه بر اثر جنگ‌هایی که بخش‌های زیادی از میهن اسلامی ما را از جمله داغستان، هرات، افغانستان، کردستان، عراق در حالی که خود انها می‌گویند ما نژاد ایرانی هستیم را از ما گرفتند.

وی گفت: محمدرضا شاه خائن نیز اقداماتی را انجام داد که ذلت برای ما به ارمغان اورده بود ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شیر بچه‌های حیدر کرار حتی سر سوزنی از خاک کشورمان را به دشمن نداده و حتی آن را تا بیرون از مرزها رانده و شکستی مفتضحانه بر آن تحمیل کردند.

محمدی ادامه داد: در جنگ نیمه سخت هم تحریم ها را بر علیه ما آغاز کردند اما خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است چرا که ما در هر زمینه‌ای که آنان ما را تحریم کرده‌اند به خودکفایی رسیدیم و در عرصه علم و فناوری، ماهواره، انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، نانو و غیره توانستیم خود را به دنیا ثابت کرده که ما می‌توانیم.

راهیان نور در کاهش معضلات فرهنگی، اثرات چشمگیری دارد

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهرستان دشتی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه را از اهداف اردوهای راهیان نور دانست و گفت: راهیان نور در کاهش معضلات فرهنگی به‌ویژه در بین نسل جوان اثرات چشمگیری دارد.

رضا عالی پور در ادامه هدف از برگزاری این اردوها را آشنا کردن نسل جوان با دلاورمردی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: اردوهای راهیان نور نقش موثری در ایجاد ارتباط بین زائرین و بخصوص جوانان با شهدا ایفا می کند و در کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی اثرات چشمگیری خواهد داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی گفت: سرزمین دفاع مقدس سرزمین ایثار و فداکاری و بیانگر خاطرات و رشادت‌های رزمندگانی است که قدوم آنان مقدس است.

حجت‌الاسلام مجتبی عباسی افزود: روزی رسول گرامی اسلام با جمعی از اصحاب به مکانی رسیدند و رسول الله(ص) از مرکب پیاده شد و با آرامش قدم برداشتند اصحاب علت را جویا شدند حضرت فرمود: جوامع اسلامی هم به خود آمدند و به ندای فطرتشان که فطرت توحیدی است، جواب مثبت دادند.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی که در کشورهای خاورمیانه پدید آمد از برکت وجود شهیدان است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، می‌رود که این بیداری کشورهای اروپایی را درنوردد که همه اینها مقدمه‌ای برای انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

اعزام دومین کاروان راهیان نور شهرستان دیر

دومین کاروان راهیان نور شهرستان دیر روز سه شنبه در آئینی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شد.

فرمانده بسیج سپاه پاسداران سیدالشهدا شهرستان دیر در این آیین گفت: این کاروان شامل 400 نفراز بسیجیان طرح صالحین است که با هشت دستگاه اتوبوس و چهار دستگاه خودرو سبک عازم استان خوزستان شدند.

سرهنگ پاسدار حسن فخرایی افزود: کاروان های اعزامی اعضای حلقه های تربیتی شجره طیبه صالحین از شهرها و مناطق آبادان، خرمشهر، شلمچه، هویزه، عملیات والفجر8، اروند کنار، دهلاویه و یادمان های شهدا دیدن می‌کنند.

وی یادآورشد: برگزاری این اردوها به عنوان یک مانور بزرگ فرهنگی در آشنایی نسل جوان با ارزش های دوران دفاع مقدس نقشی بسیار مهم دارد.

فخرایی اضافه کرد: حضور گسترده ملت ایران در این حرکت مقدس و مکان‌های شریف، جنگ روانی دشمن علیه نظام اسلامی ایران را خنثی می‌کند.

سرهنگ فخرایی ادامه داد: این کاروان به مدت سه روز از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید و با آرمان های امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی تجدید میثاق می کنند.

اعزام 700 نفر ازمردم شیعه وسنی عسلویه به اردوهای راهیان نور

محمد اسلامی‌نژاد جانشین فرماندهی سپاه خاتم‌الانبیاء عسلویه گفت: امسال 700 نفر از مردم شیعه وسنی عسلویه به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که تاکنون 400 نفر اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ارزش‌ها تصریح کرد: ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در سینه و جان مردم خو گرفته و باید شکرگزار این نعمت خدادادی باشیم.

اسلامی‌نژاد گفت: این اجتماع عظیم که یادآور ارزش‌ها و حماسه‌آفرینی‌های فرزندان این انقلاب در دفاع مقدس است موجب خوشحالی شهدا و خانواده‌های آنان و موجب غضب دشمنان می‌شود.

وی افزود: ملت ایران همیشه در صحنه بوده و از آرمان‌ها و ارزش‌های خود در مقابل دشمنان و کینه‌ورزی آنان دفاع می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: دشمنان ما اگر فکر تعدی و تجاوز به این خاک را داشته باشد در صورت خطا به سرنوشت صدام و رژیم سرنگون شده او دچار خواهند شد.

اسلامی‌نژاد اظهار داشت: در شرایط کنونی حرکت در مسیر ولایت فقیه و ترویج ارزش‌ها و معنویات از ارزش زیادی برخوردار است و اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید نسبت به گسترش معنویات و ارزش‌ها اهتمام ورزیم.

اعزام 4500 بسیجی به مناطق عملیاتی جنوب

مسئول راهیان نور سپاه شهرستان دشتستان از اعزام 4500 بسیجی به اردوهای راهیان نور خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیش از 4500 بسیجی دشتستانی از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند.

محمد ناصحی تصریح کرد: تاکنون از این تعداد، 519 نفر از مناطق عملیاتی بازدید کرده و حدود چهار هزار نفر دیگر تا پایان ایام نوروز به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور تاکنون نقش بسیار مؤثری در زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته است و الگویی مناسب برای جوانانی است که بعد از جنگ متولد و پا به عرصه زندگی گذاشته‌اند.

مسئول راهیان نور سپاه دشتستان به بیان نقاط قوت اردوهای راهیان نور پرداخت و گفت: حالات روحانی و عرفانی که اغلب زائران از این مناطق کسب می‌کنند و بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی برای نسل جدید، از مهم‌ترین نقاط قوت این اردوهاست.

کاروان زیارتی تنگستان از منطقه عملیاتی خارگ دیدن کرد

کاروان زیارتی خانواده کارکنان سپاه تنگستان به همت اردویی و گردشگری این ناحیه مقاومت از منطقه عملیاتی جزیزه خارگ استان بوشهر دیدن کرد .

این اردوی یک روزه که 40 نفر از خانواده کارکنان سپاه تنگستان آن را همراهی می کردند با یک سفر دریایی دو و نیم ساعته آغاز شد و با ورود به جزیره خارگ ابتدا زائرین به زیارت قبور شهدای گمنام رفتند.

زائرین اردوی راهیان نور خارگ سپس از دو نمایشگاه تولیدی سپاه و ارتش در جزیزه خارگ دیدن کردند و بعد از آن به اقامه نماز جماعت و صرف نهار پرداختند.

بازدید از محل بمباران مناطق نفتی و توضیح راوایان فتح از جمله برنامه های جذاب این اردوی معنوی بود که در بعد از ظهر اجرا شد. خانواده کارکنان سپاه ناحیه تنگستان برای دومین بار در طول سه سال اخیر از مناطق عملیاتی جزیره خارگ دیدن کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه امام علی (ع) تنگستان گفت: شهدا بصیرترین افراد جامعه ایران اسلامی بودند که زندگی جاویدان را برای خود برگزیدند .

سروان پاسدار انبارکی اظهار داشت: اگر ما امروز با امنیت و آرامش در یادمانهای شهدا قدم می‌زنیم همه اینها مرهون حضور خدا جویانه شهدا در دوران دفاع مقدس بود که امنیت و آرامش و خیلی چیز های دیگر را برای ما به ارمغان آوردند.

وی رمز پیروزی رزمندگان، شهدا و مسئولان را در دوران دفاع مقدس دلدادگی آنها با رهبر کبیر انقلاب دانست و گفت: اگر امروز بخواهیم که این انقلاب و نظام پا برجا بماند باید به ریسمان ولایت فقیه تکیه بزنیم و هرگز ولایت را تنها نگذاریم.

کد خبر 2022944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha