۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

افزایش حملات تروریستی به مردم و مدارس / تلفات سنگین گروههای مسلح در عملیات ارتش

افزایش حملات تروریستی به مردم و مدارس / تلفات سنگین گروههای مسلح در عملیات ارتش

کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان سوری از جمله دانش آموزان و کودکان در حملات گروههای تروریستی به مراکز آموزشی و مجتمعهای مسکونی و تلفات سنگین تروریستها در ادامه عملیات ارتش سوریه از جمله خبرهای مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، در حملات خمپاره ای تررویستها به مجتمع مدرسه ای در البرامکه و دانشکده حقوق و دانشگاه ضرار و بیمارستان التولید، شماری از مردم کشته و زخمی شدند که در میان آنها یک کودک به چشم می خورد.

بر اثر  اصابت خمپاره ای که تروریستها به مجتمع مدرسه ای در منطقه البرامکه شلیک کردند، یک کودک کشته و شماری از دانش آموزان زخمی شدند. در این حملات، خسارتهایی به مدارس و دانشکده ها وارد شد.

همچنین بر اثر انفجار یک دستگاه مینی بوس بمبگذاری شده در خیابان برنیه السکنی دمشق، شماری از شهروندان سوری کشته و زخمی شدند. به گفته یک منبع مسئول، یک تروریست انتحاری، مینی بوس حامل مقادیر زیادی مواد منفجره را در خیابان برنیه السکنی دمشق منفجر کرد که بر اثر آن سه شهروند کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

انفجار بمب در باب مصلی دمشق

منابع سوری همچنین از انفجار بمبی که تروریستها در خودرو شخصی در نزدیکی مجتمع کتابهای مدرسه ای در باب مصلی دمشق جاسازی کرده بودند، خبر دادند.

در ادامه ترور نخبگان سوری، تروریستها قاضی ابراهیم عبدالکریم قاضی دادگاه جبل سمعان را ترور کردند.

حمله تروریستی به سانا

همچنین یک گلوله خمپاره به اطراف ساختمان خبرگزاری رسمی سوریه اصابت کرد که به کشته و زخمی شدن شماری از کارکنان سانا و شهروندان سوری منجر شد. کارکنان خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) تاکید کردند جنایات تروریستها، هرگز ما را از ادامه راهمان باز نخواهد داشت و مرعوب این اقدامات نخواهیم شد و به تلاش برای افشای توطئه ها ادامه خواهیم داد.

از سوی دیگر، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی کشور، تلفات سنگینی به تروریستها در درعا، حلب و حومه دمشق وارد کردند؛ نیروهای ارتش همچنین با حمله تروریستها به زندان نظامی تذمر مقابله کردند.

بر اساس این گزارش، یگانهایی از ارتش سوریه، طی چندین عملیات در حومه دمشق، یک کارگاه آماده سازی گلوله های خمپاره و چندین خودرو متعلق به تروریستها را در عربین، زملکا،  العتیبه و دوما منهدم کردند.

نیروهای ارتش همچنین در یک عملیات کیفی در دوما، عمر کبکب سرکرده یک گروه تروریستی به نام گردان الانصار وابسته به آنچه لواء الاسلام نامیده می شود و نیز سعید کریم سرکرده یک گروه  دیگر وابسته به لواء الاسلام و یک تروریست به نام ابوانس را به هلاکت رساندند.

در منطقه العتیبه، شماری از تروریستها از جمله یاسین قلاع سرکرده یکی از گروههای تروریستی به هلاکت رسیدند. در حجیره، البویضه، الحجرالاسود و داریا، شماری از سرکردگان گروههای تروریستی کشته شدند، چند تروریست تونسی و اردنی در میان کشته شدگان به چشم می خورند.

در ادامه عملیات ارتش در حلب و حومه آن، شماری از تروریستها کشته و زخمی و سلاحها و مهمات آنها نیز منهدم شد. نیروهای ارتش همچنین با تلاش گروههای تروریستی برای ورود به زندان نظامی تذمر در حومه حمص مقابله و تلفات سنگینی را به آنها وارد کردند.

منابع سوری از تلفات سنگین بازماندگان گروههای تروریستی در اطراف منطقه باباعمرو حمص که اخیرا پاکسازی شده است، خبر دادند. در محله الاربعین درعا و حومه ادلب نیز شماری از تروریستها در عملیات ارتش کشته و زخمی شدند.




 

کد خبر 2023114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha