۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

پیدا و پنهان تحولات سوریه - 26

دلایل مهربانی النصره با رژیم صهیونیستی/پشت پرده قرار گرفتن در فهرست تروریستی آمریکا

دلایل مهربانی النصره با رژیم صهیونیستی/پشت پرده قرار گرفتن در فهرست تروریستی آمریکا

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل : اگرچه دولت آمریکا با قرار دادن این گروه در فهرست گروه های تروریستی تلاش کرد تا وجهه ای ضد آمریکایی به این گروه ببخشد، اما بعید به نظر می رسد این بار در کشوری همچون سوریه که دست های بازیگران در آن رو شده است بتواند نقش خود را در آن با چنین فهرستی پنهان کند.

یکی از مهمترین پرسش های موجود در خصوص جبهه النصره به طور اخص وگروه القاعده به طور اعم این است که چرا تا کنون این گروه هیچ عملیاتی را در فلسطین اشغالی انجام نداده است، این پرسش را اینگونه مطرح کنیم که چرا تعداد مسلمانانی که به دست گروه القاعده تاکنون کشته شده اند صدها و شاید هزاران برابر صهیونیستهایی باشد که القاعده کشته یا ادعای کشتن آنها را دارد.

آیا برای گروهی که خود را جبهه نصرت(یاری) برای آزادی مردم شام (و نه صرفا مردم سوریه) نامیده، اولویت آزادی مردم سوریه از یک حاکم مسلمان است یا آزادی سرزمینی اسلامی از دست صهیونیستها ؟

آیا جنگیدن علیه اسرائیل به عنوان نماد دشمنی با مسلمانان اولویت بیشتری دارد یا حمله به حزب الله لبنان تنها گروه غیر فلسطینی که تاکنون موفق شده است اسرائیل را چند بار به زانو در آورد ؟

بر خلاف ادبیات بسیار تهاجمی گروه القاعده علیه رژیم صهیونیستی، صهیونیستها و حتی یهودیان، کارنامه این گروه اقدامات قابل  توجهی علیه رژیم صهیونیستی را نشان نمی دهد، بلکه حتی در بسیاری از موارد شاهد اقداماتی هستیم که به طور 100 درصد در راستای اهداف و برنامه های بلند مدت رژیم صهیونیستی برای از بین بردن انسجام منطقه و کوتاه مدت آن در کشورهایی همچون سوریه هستیم که حمله به مراکز زیربنایی و زیرساخت های کشور سوریه یکی از نمادهای آن محسوب می شود.

همچنین به طور مثال در عراق چرا باید منطقه کرد نشین عراق که روابط قابل توجهی با رژیم صهیونیستی دارد، شاهد هیچ نوع عملیات تروریستی نباشد، اما اکثر حملات تروریستی علیه مناطق شیعه نشین که بیشترین  مواضع ضد صهیونیستی را دارند، انجام شود.

آیا شکستن قدرت نظامی که حامی مردم فلسطین بود، اولویت اول است یا حمله به کشوری همچون قطر که عملا  و علنا با تل آویو روابط دیپلماتیک دارد؟

به راستی چرا باید اولین مواضع جبهه النصره تاکید بر عدم آزاد سازی جولان باشد؟ این اطمینان بخشی به کدام یک از طرف ها در منطقه محسوب می شود؟

حضور جبهه النصره در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در دمشق بیشتر به نفع مردم فلسطین بود یا منجر به تخریب این اردوگاه وآوارگی مضاعف ساکنان آن شد؟

چرا باید رهبری مبارز همچون سید حسن نصر الله از سوی جبهه النصره تهدید به ترور شود، اما شخصیت های عرب و حتی لبنانی همسو با رژیم صهیونیستی از گزند این گروه در امان باشند؟

و دست آخر بهتر نبود که جبهه النصره به جای اعزام واحدهای کوچک کماندویی به داخل خاک لبنان و حمله به مراکز و پست های دیده بانی حزب الله  ونیز خودروهایی که مظنون به حضور اعضای حزب الله در آن است ، آتش این موشک های بسیار پیشرفته خود را به سوی فلسطین اشغالی و نظامیان رژیم صهیونیستی نشانه می رفت؟

به هر شکل گرچه دولت آمریکا با قرار دادن این گروه در فهرست گروه های تروریستی تلاش کرد تا وجهه ای ضد آمریکایی به این گروه ببخشد، اما بعید به نظر می رسد این بار در کشوری همچون سوریه که دست های بازیگران در  آن رو شده است بتواند نقش خود را در آن با چنین لیستی پنهان کند.

کد خبر 2009880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha