۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

بهترین و بدترین اتفاق سال 91؛

حسرت راه اندازی موزه دوران اسلامی/ حضور در نمایشگاه شکوه مینای لاجوردی

حسرت راه اندازی موزه دوران اسلامی/ حضور در نمایشگاه شکوه مینای لاجوردی

مدیر موزه ملی ایران بهترین اتفاق سال 91 در حوزه میراث فرهنگی را حضور موزه ملی ایران در نمایشگاه شکوه مینای لاجوردی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله محمدپور مدتی است که به جای اکبرزاده، رئیس پیشین موزه ملی ایران ریاست در این موزه را تجربه می کند. او در روزهای پایانی سال 91 از اتفاقات خوب و بد سالی که گذشت صحبت کرد.

* خبر خوش شما به مردم در سال 92 چیست؟

- توسعه نمایشگاههای استانی می تواند خبر خوش ما به مردم باشد و اینکه اشیای موزه ملی که مرتبط با استانهای کشور است به موزه های استانی انتفال داده خواهد شد.

* عیدی شما به مردم؟

- برای اولین بار زیورآلات تاریخی از گنجینه موزه ملی ایران بیرون آمده و در نوروز مردم می توانند در قالب نمایشگاهی از آن به صورت رایگان بازدید کنند.

* آیا حسرت انجام شدن کاری را در سال 91 داشته اید؟

- دوست داشتم موزه دوران اسلامی تا پایان سال 91 به بهره برداری می رسید اما به دلیل کمبود بودجه و منابع مالی این امر محقق نشد.

* بهترین اتفاق سال 91؟

- حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود که به رغم هجمه های رسانه های استکباری این حضور پر حجم خط بطلانی بر پیش بینی های آنها کشید اما در حوزه میراث فرهنگی نیز بهترین اتفاق حضور قدرتمندانه ایران در نمایشگاه شکوه مینای لاجوردی در چین بود که موزه ملی ایران از نظر تعداد آثار نفیس بهترین شرکت کننده بود و در میان کشورهای خارجی رتبه اول را داشت.

* بدترین اتفاق چی؟

- زلزله آذربایجان و کشته شدن هموطنان بود اما در حوزه میراث فرهنگی نیز اتفاق بدی را در ذهن به یاد ندارم.

کد خبر 2023272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha