۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷

رضوانی خبر داد:

بازدید 300 هزار گردشگراز محل تولد امام خمینی(ره)

بازدید 300 هزار گردشگراز محل تولد امام خمینی(ره)

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه سالیانه 250 تا 300 هزار گردشگر از محل تولد امام خمینی (ره) بازدید می کنند گفت: در ایام نوروز نیز یک اکیپ چهار نفره در این مکان مقدس مسافران نوروزی را راهنمایی می کنند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی رضوانی افزود: یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که چون نگینی بر تارک این شهر می درخشد و در ایام نوروز با استقبال بیش از بیش مسافران نوروزی همراه است.

وی با بیان اینکه این اکیپ برای راهنمایی مسافران نوروزی مستقر است، خاطر نشان کرد: بسته های فرهنگی به تعداد پنج هزار بسته شامل کتاب هایی از آثار و زندگینامه حضرت امام و لوح فشرده همچنین بسته های ویژه کودکان تهیه شده که به مسافران اهدا می شود.

رضوانی افزود: در ایام نوروز، ارتحال امام و تعطیلات تابستان بازدید کنندگان داخلی و خارجی  برای دیدن زادگاه مردی از تبار نور راهی شهرستان خمین می شوند و از محل زادگاه بنیانگذار انقلاب دیدن می کنند.

وی اضافه کرد: این بنای معنوی تاریخی همواره مکانی برای بدرقه و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل بخصوص در روزهای اخیر برای کاروانیان راهیان نور این شهرستان و شهرهای مجاور است و با آغاز ایام نوروز مسافرانی که راهی خمین می شوند و یا برای رسیدن به مقصد مورد نظرشان از خمین عبور می کنند، فرصت را غنیمت شمرده و از این مکان تفریحی و معنوی بازدید می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به معماری هنرمندانه این خانه خاطرنشان کرد: برخلاف معماری خانه های سنتی ایرانی در این عمارت چهار هسته ای که چهار حیاط دارد، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.

وی اظهارداشت:وجود چند انبار، اصطبل، آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود و این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 175 سال پیش ساخته شده است.

کد خبر 2022867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha