۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۱۱

خزائی اعلام کرد:

جزئیات مذاکره با مقامات سازمان ملل درباره اسرائیل/ واگذاری کرسی سوریه به معارضان خود زنی است

جزئیات مذاکره با مقامات سازمان ملل درباره اسرائیل/ واگذاری کرسی سوریه به معارضان خود زنی است

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد به همراه روسای گروه سازمان همکاری اسلامی، گروه عرب و کمیته فلسطین در سازمان ملل و سفیر فلسطین در سازمان ملل پس از دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل سازمان ملل گفت: رژیم صهیونیستی احساس کند که در مقابل جامعه بین‌المللی و بالاخص سازمان ملل و شورای امنیت باید پاسخگو باشد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد به همراه روسای گروه سازمان همکاری اسلامی، گروه عرب و کمیته فلسطین در سازمان ملل و سفیر فلسطین در سازمان ملل با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل دیدار کردند.

در این 2 ملاقات فشارها و تضییقات اعمال شده علیه مردم فلسطین مطرح و بر لزوم حمایت عملی و جدی ارکان مختلف سازمان ملل از مردم فلسطین تاکید شد.

محمد خزاعی رئیس مرکز هماهنگی عدم تعهد در سازمان ملل در پایان این ملاقات‌ها در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در چند جلسه اخیر جنبش عدم تعهد که یکی از بحث‌های اساسی آن موضوع فلسطین است، گفت‌وگوهای مفصلی در خصوص مسئله فلسطین، بویژه پس از نوامبر سال 2012 که فشارها، تجاوزها، بلوکه کردن پول‌های فلسطینی‌ها و مسئله غزه بوجود آمد، داشتیم و در این جلسات پیشنهاد شد که گفت‌وگوهای جدی تری با دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان صورت گیرد.

رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد افزود: علیرغم موضع‌گیری‌های صورت گرفته، رژیم صهیونیستی به فشارهای خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد و حتی پول‌های مالیات مردم فلسطین را گرفته و به آنها نمی‌دهند.

همچنین موضوع زندانیان فلسطینی مطرح است و براساس گزارش یونیسف حدود 200 کودک فلسطینی در زندان‌ها و تحت فشارها، بازجویی و شکنجه رژیم صهیونیستی قرار دارند، موضوع بیت المقدس، تشدید محدودیت علیه یک و نیم میلیون نفر ساکنان غزه و شهرک سازی در مناطق اشغالی نیز مطرح می‌باشد و اوضاع در سرزمین‌های اشغالی نسبت به گذشته بدتر شده است.

خزاعی تصریح کرد: در ملاقات با دبیرکل سازمان ملل از ایشان درخواست شد تا علاوه بر اقداماتی که انجام می‌شود، اقدامات عملی دیگری نیز در این رابطه صورت گیرد تا رژیم صهیونیستی احساس کند که در مقابل جامعه بین‌المللی و بالاخص سازمان ملل و شورای امنیت باید پاسخگو باشد. در ملاقات با رئیس شورای امنیت نیز که در حال حاضر سفیر و نماینده دائم روسیه است مباحث بطور مفصل مطرح شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدام اتحادیه عرب در خصوص واگذاری کرسی سوریه در این اتحادیه به معارضان دولت سوریه و برخی تحرکات با هدف اقدام مشابهی در سازمان ملل تاکید کرد: صرف نظر از اینکه در مورد دولتها چه نظری وجود دارد، برهم زدن قوانین و مقررات بین‌المللی کار بسیار خطرناکی است.

وی افزود: لازم نیست دولتهایی که در گروه‌های جغرافیایی و منطقه‌ای و یا سازمان ملل در کنار هم می‌نشینند، از هم راضی باشند، اما این نمی‌تواند دلیلی برای نادیده گرفتن منشور ملل متحد که در واقع اساس سازمان ملل بر آن استوار است و یا اساسنامه اتحادیه عرب باشد و یا آنها  را زیر سئوال ببریم.

خزاعی تصریح کرد: اگر قرار باشد بجای دولت‌ها، گروه‌های معارض و مخالف دولت‌ها در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عضو شوند اقدام خطرناکی است که براحتی می‌تواند به سایر اعضای آن اتحادیه و یا سازمان نیز تسری یابد و قدرت‌های دیگری هستند که می‌توانند این رویه را در مورد سایر کشورهای همان گروه‌ها نیز عملی سازند، بنابراین این اقدام در گروه‌های منطقه‌ای مانند خودزنی بوده و اشتباه است و اگر بخواهد این موضوع از سازمان‌های منطقه‌ای به سازمان ملل کشیده شود، سازمان ملل به سمت نابودی و اضمحلال پیش خواهد رفت.

کد خبر 2023878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha