۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶

در سفر یک روزه به استان/

وزیر راه و شهرسازی از پروژه های مسکن مهر پارس آباد بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی از پروژه های مسکن مهر پارس آباد بازدید کرد

پارس آباد – خبرگزاری مهر: علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه به استان اردبیل با حضور در شهرستان پارس آباد از پروژه های بخش راه و مسکن مهر این منطقه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر شنبه ضمن حضور در فرودگاه این شهرستان از تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریالی برای تعریض باند فرودگاه و آغاز عملیات این طرح خبر داد.

نیکزاد یادآور شد: در این طرح باند فرودگاه از هر طرف 7.5 متر تعریض شده و با تکمیل این طرح 19 هزار و 500 متر به مساحت باند اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص 17 میلیارد ریال برای درزگیری، مرمت و روکش آسفالت باند فرودگاه پارس آباد تصریح کرد: با اتمام این طرح ها نشست و برخواست هواپیماهای بدنه متوسط از جمله فوکر 100 در این فرودگاه فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از بیمارستان 120 تختخوابی این شهرستان با اشاره به آغاز طرح از سال 85 و فعالیت جدی اجرایی از سال 87 متذکر شد: برای این طرح نیز که تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: از این میزان اعتبار مورد نیاز، 30 میلیارد ریال تا آخر فروردین تخصیص می یابد، 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 92 و مابقی نیز از اعتبارات مهر ماندگار تامین خواهد شد.

نیکزاد با بیان اینکه این پروژه به صورت اسمی 120 تختخوابی عنوان می شود، اما در اصل 148 تختخوابی است، بیان داشت: این بیمارستان علاوه بر بخش های اصلی نظیر بخش مردان و زنان، زایمان، اتاق عمل و بخش های تخصصی دیگر، دارای بخش های درمانی و بهداشتی کامل است.

وی همچنین در بازدید از طرح مسکن مهر پارس آباد با اشاره به پیشرفت 95 درصدی فاز اول این طرح در قالب هزار و 222 واحد مسکونی از تخصیص پنج میلیارد ریال برای آماده سازی این واحدها و یک میلیارد ریال برای تکمیل مسجد خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: فاز دوم طرح مسکن مهر این شهرستان نیز در قالب هزار و 300 واحد مسکونی هم اکنون در حال ساخت بوده و تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه از فاز اول و دوم طرح چهارخطه کردن محور پارس آباد – سربند بازدید کرد و با بیان اینکه این طرح ها در مجموع به طول 20 کیلومتر اجرا می شود، تاکید کرد: فاز اول این طرح به طول پنج کیلومتر و با 15 درصد پیشرفت و فاز دوم به طول 15 کیلومتر و با پیشرفت زیر 10 درصد در حال اجرا است.

نیکزاد اعتبار تخصیص یافته به فاز اول این پروژه را 17 میلیارد ریال و فاز دوم را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با روند فعلی این طرح تا پایان دولت دهم تکمیل و افتتاح شود.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به استان اردبیل هم اکنون به منظور بررسی پروژه های مسکن مهر و سایر پروژه های در دست اجرا به شهرستان بیله سوار سفر کرده است.

کد خبر 2024117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha