۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰

جعفری بنه عنوان کرد:

احداث تونل ارتباطی بین خلخال و استان گیلان/ انتخابات نقطه عطف حماسه سیاسی

احداث تونل ارتباطی بین خلخال و استان گیلان/ انتخابات نقطه عطف حماسه سیاسی

اردبیل – خبرگزاری مهر: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از احداث تونل بزرگ ارتباطی بین شهرستان خلخال در استان اردبیل و استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جعفری بنه شامگاه شنبه در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان اردبیل اضافه کرد: طرح ایجاد این تونل در کمیسیون 215 رای مثبت گرفته اما ردیف بودجه ندارد.

وی با بیان اینکه این تونل می تواند به لحاظ هزینه و ایمنی در زمینه ارتباطی بین دو استان اردبیل و گیلان تحول بزرگی ایجاد کند، یاداور شد: امیدواریم با مصوبه دولت این طرح امسال با اختصاص اعتبار 10 میلیاردی اولیه کلنگ زنی شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر توسعه راه های ارتباطی این منطقه را به دلیل خروج از بن بست مهم ارزیابی کرد و با انتقاد از روند کند عملیات اجرایی در این خصوص یادآور شد: وضعیت راه های آسفالته این شهرستان ها نامناسب بوده و باید اعتبارات ویژه ای برای اصلاح این راه ها در نظر گرفت.

وی از بهره مهندی 33 درصدی این شهرستان از راه های آسفالته روستایی خبر داد و بیان داشت: در این زمینه شهرستان خلخال جزو محروم ترین شهرستان های استان اردبیل محسوب می شود.

جعفری بنه ایجاد جاده کلور به عنوان جایگزین جاده اردبیل – سرچم در شرایط بحرانی، جاده خلخال – پونل، جاده خلخال برندق و... را از جمله مهمترین پروژه های ارتباطی این شهرستان برشمرد و یادآور شد: روند اجرایی این پروژه ها کند بوده و باید وزارت راه و شهرسازی در این زمینه مساعدت و توجه کند.

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به توجه ویژه دولت به استان ابراز امیدواری کرد که این توجهات و عنایات ویژه تداوم داشته باشد.

اکبر نیکزاد با اشاره به تعدد طرح های حوزه راه و مسکن در استان، خواستار برنامه ریزی اعتباری برای تکمیل این طرح ها طی سال جاری شد و عنوان کرد: باید با توجه به بحث حماسه سیاسی و اقتصادی خدمات بزرگی را در این استان ماندگار کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث حماسه اقتصادی بیشترین بار بر دوش حوزه راه و شهرسازی است، متذکر شد: باید طرح های نیمه تمام و در دست اجرا را تا پایان دولت دهم به پایان برسانیم.

استاندار اردبیل نقطه عطف حماسه سیاسی را انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برشمرد و ادامه داد: این استان در بحث انتخابات و به مانند همیشه پیشرو خواهد بود.

کد خبر 2024383

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha