۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

فیروز کریمی مطرح کرد:

بازی با پرسپولیس برایمان حیثیتی است/ کاش می‌توانستیم 10 تعویض انجام بدهیم!

بازی با پرسپولیس برایمان حیثیتی است/ کاش می‌توانستیم 10 تعویض انجام بدهیم!

سرمربی تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه تصمیم گیرندگان برای کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر نمی‌دانند فوتبال چیست، به این موضوع اشاره کرد که امسال شاهد بی‌محتواترین لیگ بعد از انقلاب اسلامی بوده‌ایم و گفت: بازی با پرسپولیس برای ما حیثیتی است و قصد داریم مقابل این تیم طوری بازی کنیم که در اذهان باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز کریمی در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس با پیکان که بعد از ظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره این بازی اظهار داشت: اگر قرار باشد چهار و نیم تیم به لیگ دسته اول سقوط کنند، پیکان جزو سقوط کرده‌است ولی بازی با پرسپولیس برای ما حیثیتی است و برای اعاده حیثیت مقابل این تیم به میدان می‌رویم. ما می‌خواهیم ثابت کنیم در عین شایستگی و فقط به خاطر بدشانسی و یکسری اتفاقات نتوانستیم در لیگ برتر بمانیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل سعی می‌کنیم بازی تهاجمی را به نمایش بگذاریم. کسب یک امتیاز دردی از ما دوا نمی‌کند. هدف ما این است که مسابقه‌ای انجام دهیم که در اذهان باقی بماند و علاوه بر این سه امتیازش را کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به این سئوال که آیا از پذیرش سرمربیگری این تیم پشیمان نیست؟، گفت: به حکم تکلیف به پیکان آمدم و از این نظر پشیمان نیستم ولی از نظر بیلان کاری حیف بود چون این اولین تیمی است که به دست ما به لیگ دسته اول سقوط می‌کند و بخشی از عملکرد پیکان متوجه ما است.

وی همچنین درباره 16 تیمی شدن لیگ برتر، تاکید کرد: قبلا درباره این موضوع صحبت کرده‌ام. این اقدام به هیچ عنوان منطق ندارد. لیگ ما در سالیان گذشته هم 18 تیمی بوده و با توجه به افزایش جمعیت، اضافه شدن چند استان جدید، علاقه مندی و گرایش بیشتر به فوتبال، پیشرفت علم فوتبال و افزایش آموزش‌های صدا و سیما کم شدن تعداد تیم‌ها جای تعجب دارد. آن هم در حالی که در هیچ کدام از معیارهای فوق تغییری ایجاد نشده است.

کریمی با انتقاد از مسئولان سازمان لیگ و اعضای هیات رئیسه، خاطرنشان کرد: درست است تصمیم گیرندگان برای کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتر فوتبالی نبودند و نمی‌دانند فوتبال چیست، ولی به رایی که داده شده است، احترام می‌گذاریم. با این حال کاش این همه پرسی برای تعداد تیم‌ها به گونه دیگری رقم می‌خورد نه از طریق برنامه‌ای مثل برنامه "نود". سازمان لیگ می‌توانست از مدیران، مربیان، کاپیتان‌ها، داوران بین المللی و تعدادی از خبرنگاران نظرخواهی کند.

وی پایین آمدن کیفیت لیگ برتر امسال را نتیجه تصمیم برای کم کردن تیم‌ها دانست و ادامه داد: همین مسئله باعث شد تا ضعیف‌ترین محتوای فوتبال را بعد از انقلاب شاهد باشیم. بازی‌های ضعیف، افتادن مدام بازیکنان روی زمین و وقت کشی، درآوردن کفش و غش کردن بعضی دیگر از بازیکنان که امسال باب شده بود، به خاطر حساسیت بالای مسابقات برای سقوط پنج تیم بود!

سرمربی تیم فوتبال پیکان افزود: از دل همین لیگ ضعیف تیم ملی‌ای در آمد که حتی به سومی در گروه خودش برای صعود به جام جهانی امیدوار نیست. این نوع اتفاقات باعث می‌شود تا تیم ملی مقابل تیم‌هایی که زمانی آرزوی داشتن بازی دوستانه با ما را داشتند، آرزوی سوم شدن در گروهش را بکند.

" کاش سازمان لیگ به جای ایجاد این قوانین، تعداد تعویض‌ها را در هر مسابقه به عدد 10 می‌رساند"! وی با بیان این جمله، گفت: در بازی قبلی خود برابر ذوب آهن می‌خواستیم 10 نفر را تعویض کنیم! دقیقه سه قصد داشتم یکی از بازیکنان را بیرون بکشم که دستیارم گفت اگر این بازیکن را عوض کنیم، با آن بازیکن دیگر که بد بازی می‌کند چه کار کنیم؟ یکی دیگر از دستیارانم هم گفت اگر این دو بازیکن را تعویض کنیم، با فلان بازیکن که در زمین می‌لنگد چه کاری می‌شود کرد! برای همین است که می‌گویم سازمان لیگ باید کار بهینه می‌کرد و تعداد تعویض‌های یک تیم فوتبال در طول مسابقه را مثل هندبال به عدد 10 می‌رساند!

سرمربی پیکان در پایان به شکست تیمش برابر ذوب آهن اشاره کرد و به مزاح گفت: ما در طول مسابقه رکورد ذوب‌آهن را زدیم. اگر ذوب‌آهن در تولید یک و نیم میلیون تُن تیرآهن رکورددار است، ما در طول آن مسابقه بیش از یک و نیم میلیون تُن نَبشی تحویل دادیم! (اشاره به بازی ضعیف بازیکنان تیمش) حیف آن مسابقه پخش مستقیم نبود تا تمام مردم رکوردشکنی ما را ببینند!

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیکان در چارچوب مسابقات هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال فردا یکشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

 

کد خبر 2024157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha