۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵

کارشناس آبزیان توصیه کرد:

ماهی های سفره هفت سین را 13 فروردین در رودخانه ها رها سازی کنید

ماهی های سفره هفت سین را 13 فروردین در رودخانه ها رها سازی کنید

کرج - خبرگزاری مهر: کارشناس آبزیان با اشاره به احتمال انتقال برخی بیماری‌ها از طریق آبزیان، به خانواده‌ها توصیه کرد در روز سیزدهم فروردین حتماً ماهی‌های قرمز خریداری شده را در رودخانه‌ها رها کنند.

نسترن شهبازیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب گفت:  بیماری های محدودی مانند ناراحتی‌های گوارشی و سل‌های پوستی می‌تواند از طریق آبزیان و ماهی‌های تزیینی و آکواریومی به انسان منتقل شوند، از این رو باید نکات بهداشتی در برخورد با ماهی ها رعایت شود.

وی توصیه کرد: افراد خیلی به آب ظرف نگهداری ماهیان و خود ماهیان دست نزنند و در صورت این کار حتما با آب گرم و صابون دستهای خود را بشویند.

شهبازیان گفت: خانواده ها باید این کار را (شستن دستها پس از تماس با ماهی یا آب ظرف حاوی ماهی) به کودکان خود آموزش دهند؛ همچنین باید به آنها یاد دهند که پس از تماس با ماهی دستهایشان را به چشمان یا دهانشان نزنند.

وی با اشاره به احتمال انتقال برخی بیماری ها از ماهیان به انسان و اینکه عمر ماهیان قرمز در خانه ها کمتر می شود، به خانواده ها توصیه کرد پس از نوروز ماهیان قرمز خریداری شده جهت سفره هفت سین خود را در رودخانه ها رها کنند.

 

کد خبر 2024392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha