۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹

واحدی خبر داد:

افزایش 43 درصدی ورودی گردشگر به ساری در نوروز 92

افزایش 43 درصدی ورودی گردشگر به ساری در نوروز 92

ساری - خبرگزاری مهر: فرماندار ساری گفت: ورودی گردشگران در نوروز 92 به ساری مرکز مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 43 درصدی برخوردار بوده است.

جواد واحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از وجود مراکز فرهنگی، امامزاده ها و تکایای قدیمی و سقانفارها به عنوان مراکز جذب گردشگر مذهبی نام برد و افزود: این شهرستان از منظر گردشگری فرهنگی – مذهبی نیز نمونه است.

وی اظهار داشت: حضور مسافران و گردشگران نوروزی در ساری نسبت به پارسال رشد 43 درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروز این آمار افزایش یابد.

واحدی از تور رایگان ساری گردی در نوروز امسال خبر داد و گفت: این رویکرد جدید با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری با هدف معرفی بهتر جاذبه های گردشگری ساری راه اندازی شد.

فرماندار مرکز استان با قدردانی از شهرداری ساری به دلیل زیباسازی مبلمان شهری و نمایش آئین های بومی محلی نوروز و اجرای برنامه های فرهنگی افزود: این برنامه ها با حفظ شأن ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) برنامه ریزی و اجرا شد.

واحدی از کمیته های 9 گانه تسهیلات سفر قدردانی و گفت: خوشبختانه در حوزه امنیت تاکنون هیچ خبر ناخوشایندی گزارش نشده است.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه شهرستان ساری با پیشینه و تاریخ چند هزار ساله مسافران و گردشگران بی شماری را به سمت خود جذب کرده افزود: ابنیه تاریخی فراوان با معماری بی نظیر معرف تاریخ غنی این سامان است.

واحدی با اشاره به اینکه در دنیای امروز گردشگری اقتصادی مطمئن ومنبعی درآمد زا محسوب می شود گفت: در بین کشورها برای جذب گردشگر بیشتر رقابتی شانه به شانه وجود دارد که هر کشوری که معرفی مطلوب تری از جاذبه های خود داشته باشد گردشگر بیشتری را جذب و برنده این میدان خواهد بود.

وی تصریح کرد: 12 کیلومتر ساحل ماسه ای ،ابنیه تاریخی، برجهای باستانی،کوچه باغ ها ،محلات قدیمی ،بهره گیری از هوای معتدل در شمال و کوهستان خنک در جنوب شهرستان ،ساری را به گزینه برتر قطب گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است.

ساری، مرکز مازندران بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 2024394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha