۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷

گزارش مهر/

رونق گردشگری دریایی در مازندران/ مانور جت اسکی ها در سواحل خزر

رونق گردشگری دریایی در مازندران/ مانور جت اسکی ها در سواحل خزر

ساری - خبرگزاری مهر: گردشگری مازندران در نوروز امسال به واسطه توجه متولیان امر به موضوع گردشگری دریایی رونق خاصی گرفته و سواحل دریای خزر به محل مانور جت اسکی ها در نوروز 92 مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، گردشگری دریایی مقوله ای است که سواحل شمالی تاکنون از آن محروم بوده وهمواره مورد غفلت قرار گرفته است. این ضعف پر جاذبه و هیجان انگیز در بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه و توسعه قرار گرفته و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

در کشور ایران نیز در برخی سواحل جنوبی نظیر کیش، شاهد رونق این نوع گردشگری دریایی یا توریست ورزشی دریا بوده ایم به گونه ای در ردیف جاذبه های نخست این جزیره معرفی می شود.

در مازندران گردشگری دریایی تنها در قایق های موتوری سنتی خلاصه می شود و جنبه های متعدد و متنوع آن تجربه نشده است.

سیف الله فرزانه، مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران از گردشگری دریایی به عنوان دغدغه اساسی خود یاد کرد و محروم بودن سواحل مازندران از اتوبوس دریایی و تجهیزات امروزی تفریح در دریا را یک آسیب جدی برای رونق صنعت گردشگری استان دانست.

وی تلاش کرد تا اتوبوس دریایی در سواحل استان به آب انداخته شود، اما پیگیری های او به دلیل همراه نبودن سازمان بنادر و دریانوردی مازندران ناکام ماند. هر چند اتوبوس آبی در مازندران استارت نخورد اما در نوروز 92، سایر تجهیزات مرتبط با این عرصه در سواحل مازندران رونق یافت.

رشد گردشگری دریایی و ورود امیدوار کننده بخش خصوصی به این عرصه از ویژگی های بارز سفرهای نوروزی امسال محسوب می شود.

تابستان دیگری در راه است و بهره مندی از دریا اساس سفر گردشگران قرار دارد.

رونق گردشگری دریایی در مازندران باید مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گیرد تا این رشد تداوم یافته و ره آوردهای اقتصادی مناسبی را توام با نشاط گردشگران نصیب صنعت گردشگری مازندران کند.

کردشگری دریایی در مازندران طی نوروز 92، بالغ بر 20 درصد افزایش یافته است. از 28 اسفند ماه 91 تاکنون بیش از 500 هزار نفر در طول 340 کیلومتر نوار ساحلی مازندران از امکانات دریایی و تفریحی شناورهای تفریحی، قایق های موتوری و جت اسکی استفاده می کنند.

در طول نوار ساحلی حوزه استحفاظی مازندران، تعداد سه بندر تجاری و بیش از 27 اسکله تفریحی وجود دارد که بالغ بر 150 قایق موتوری و 85 دستگاه جت اسکی در این ایام به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

............................

گزارش: عباس مهدوی

 

 

کد خبر 2024116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha