۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۰۸

جودو بین المللی ترکیه/

قهرمانی روس ها در روز ناکامی ازبک ها/خط و نشان آسیای ها

 قهرمانی روس ها در روز ناکامی ازبک ها/خط و نشان آسیای ها

رقابتهای جایزه بزرگ ترکیه با قهرمانی مقتدرانه روس ها و ناکامی ازبک ها به پایان رسید تا در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی کشورمان به دشواری های حضور در این مسابقات آگاه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای ترکیه تحت عنوان "جام سامسون" با حضور 318 جودوکار از 40 کشور به مدت دو روز برگزار شد که در نهایت روسیه با کسب 4 طلا و 3برنز قهرمان شد. اکراین با یک طلا ، یک نقره و یک برنز در جای دو ایستاد و مغولستان با یک طلا و یک نقره در جای سوم ایستاد. کشورهای فرانسه ، آذربایجان وقزاقستان هم هر کدام با یک طلا در مکانهای بعدی ایستادند.

از نکات مهم این مسابقات باید به حضور تیم های آسیایی با ترکیب کامل روی تاتامی "سامسون" اشاره کرد. تیم های قزاقستان ، مغولستان و ازبکستان با نفرات شاخص خود در این مسابقات به رقابت با رقبای خود پرداختند که در این بین ازبکها که اکثر نفرات اصلی خود را در ترکیب داشتند موفق به کسب مدال نشدند و دست خالی به تاشکند بازگشتند. در این بین شکست "رمزالدین سعیداوف" نفر اول رنکینگ جهانی در وزن 100- کیلوگرم در مقابل نماینده ایتالیا ناکامی بزرگ ازبکها بود."فرمانوف" در وزن 66- کیلوگرم بهترین چهره ازبک ها بود که عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرد ، "یورخابلوف"، "اماموف" ، ارصلانوف" و "دلشاد چوريف" هم دیگر اعضای تیم ازبکستان بودند که یا خیلی زود حذف شده و يا عنوانی بهتر از هشتمی کسب نکردند.

هر چند کره جنوبی و ژاپن در این مسابقات حضور نداشتند اما حضور سایر قدرتهای آسیا با نفرات اصلی خود در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا خبر از کار دشوار جودوکاران جوان کشورمان در تایلند می دهد.

اما قزاقستان و مغولستان هم با ترکیبی از نفرات اصلی و ذخیره خود به میدان رفتند که مغولها در وزن 60- کیلوگرم چهره جدیدی را معرفی کردند که موفق به کسب مدال طلا شدند.در پایان این مسابقات هم "آمارتوشین" از مغولستان ، "زانتی یارا" از اکراین ، "موگاشیکوف" از روسیه ، "لوویک پتری" از  فرانسه ، "دنسیوف" ، "بسولتانوف" و "نظمادانوف" هر سه از روسیه موفق به کسب مدال طلا شدند.
 

 

کد خبر 2025057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha