۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

علیزاده خبر داد:

تشرف 1.5 میلیون نفر در روز طبیعت به امامزادگان مازندران

تشرف 1.5 میلیون نفر در روز طبیعت به امامزادگان مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشرف بیش از 1.5 میلیون نفر در روز طبیعت به امامزادگان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران در روز سیزدهم فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده پذیرای بیش از یک و نیم میلیون نفر زائران و مسافران نوروزی بودند.

وی افزود: طرح ارامش بهاری همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و طرح خیمه های معرفت با غرفه های مخلف در این روز فعال تر از روزهای دیگر بوده و مسافران و زائران نوروز ی با اشتیاق فراوان در این خیمه ها حضور یافتند.

مدیرکل اوقاف مازندران ادامه داد: غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید و غرفه نقاشی بکشید،جایزه بگیرد ویژه کودکان و نوجوانان دارای شور و نشاط خاصی بوده است و هر کودک و نوجوان با حضور در این غرفه ها و با تلاوت سوری از قرآن و یا کشیدن نقاشی با اهدای جوایزی مورد تشویق حضار و مسافرین و زائرین قرار می گرفت.

ایجاد موزه بقاع متبرکه در ساری

حجت الاسلام مسعود قربانی، از ايجاد موزه ي بقاع متبركه مازندران در آستانه ي مباركه ي تكيه ي پهنه كلاي ساري خبر داد.

رئيس اوقاف و امور خيريه شهرستان ساري گفت: قرار است موزه بقاع متبركه ي استان مازندران، در آستانه مباركه تكيه پهنه كلاي ساري ايجاد، تا در بخش اهدائي مردم، اشيائي كه قدمت زيادي دارند، بايد از نظر حفظ آثار و از جهت در امان ماندن در اين موزه جمع آوري و حفظ گردند.

قرباني افزود: مردمي كه دوست دارند چيزي را وقف كنند، مثلا يك قرآن خطي را حفظ و وقف كنند و حفظ امانت شود كه نسل به نسل محافظت شود، اين جايگاه و ظرفيت در اين آستانه مباركه ايجاد مي شود.

ویزیت رایگان چهار هزار مسافر نوروزی در سه امامزاده شاخص مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده در بازدید از امامزادگان و بقاع شاخص شهرستان سوادکوه و قائم شهر گفت: طرح آرامش بهاری و خیمه های معرفت تا پایان روز پانزدهم فروردین در 223 امامزاده استان ادامه دارد.

وی افزود: ویزیت رایگان در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده قاسم (ع) بابل و امامزاده ابراهیم (ع) آمل از ابتدای سال نو فعال و تاکنون قریب به چهارهزار نفر از مسافران و زائران نوروزی را ویزیت رایگان کردند.

علیزده اظهار داشت: تمام امکانات و ظرفیت های موجود در امامزادگان و بقاع متبرکه استان آماده است تا از مسافرین و زائرین و هم استانیهای عزیز در روز 13 فروردین که به روز طبیعت نامگذاری شده است در این اماکن پذیرایی کند.
 

کد خبر 2025252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha