۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹

هفته سی و یکم لیگ برتر؛

تلاش ذوب برای فرار از سقوط در جدال آهنی/ آخرین فرصت‌های مظلومی

تلاش ذوب برای فرار از سقوط در جدال آهنی/ آخرین فرصت‌های مظلومی

هفته سی و یکم دوازدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر در شرایطی روز جمعه با برگزاری پنج دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که ذوب آهن برای فرار از سقوط رودروری راه آهن قرار می گیرد و پرویز مظلومی آخرین تلاش هایش را انجام می دهد تا شاید بتواند آلومینیوم را از خطر سقوط نجات دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آغازگر دیدارهای این هفته در سال 92 تیم های داماش گیلان و تراکتورسازی تبریز بودند که روز هشتم فروردین ماه به مصاف هم رفتند و طی آن مردان تبریزی موفق شدند با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهند. اما دومین دیدار هفته سی و یکم را پرسپولیس و پیکان روز 11 فروردین در ورزشگاه آزادی تهران برگزار کردند که سرخپوشان موفق شدند با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهند.

اما ادامه این رقابت ها روز جمعه 16 فروردین ماه با برگزاری پنج دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که برخی از این دیدارها می تواند تکلیف تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول را مشخص کند.

* آلومینیوم - ملوان
شاگردان جنوبی پرویز مظلومی که امیدوار بودند با حضور این مربی به وضعیت نابسامان خود در انتهای جدول سروسامان دهند و از جمع فانوس بدستان جدا شوند، این هفته میزان ملوان بندرانزلی هستند که با محمد احمدزاده نوسان زیادی داشته. با این حال انزلی چی ها دغدغه سقوط ندارند و با 39 امتیاز در رده یازدهم ایستاده اند. اما آلومینیوم در وضعیت قرمز بسر می برد. این تیم با 28 امتیاز پانزدهمین تیم جدول است و در صورتیکه بتواند سه امتیاز دیدار با ملوان را بگیرد امیدهایش برای بقا را همچنان زنده نگه خواهد داشت.

* مس کرمان - صنعت نفت آبادان
مردان کرمانی با 43 امتیازی که از قبل اندوخته اند جزو تیم های میانی جدول هستند و همانطور که بوناچیچ سرمربی آنها اعلام کرده رتبه هفتم با دهم خیلی فرقی ندارد. اما این دیدار بیش از مسی ها برای نفتی های آبادانی اهمیت دارد که جزو گزینه های اصلی سقوط هستند و بعید به نظر می رسد که بتوانند از این گرداب نجات پیدا کنند. صنعت نفت با 19 امتیاز در رده هفدهم قرار دارد و سه امتیاز این دیدار تنها شاید بتواند کمی از تلخی سقوط این تیم را بکاهد. هر چند که هنوز روی کاغذ شانس ماندن دارند.

* سایپا - فجر
جدال تیم های میانه جدول چندان جذابیتی برای هفته های پایانی لیگ ندارد. فجرسپاسی که با 37 امتیاز دوازدهم است، امید زیادی دارد که با پیروزی برابر سایپا بالاتر از این تیم قرار بگیرد و نارانجی پوشان البرزی که با 39 امتیاز دهم هستند را پایین تر از خودشان ببینند. غیر از این جابجایی جدال این دو تیم نمی تواند در جدول رده بندی جذابیت دیگری داشته باشد.

* راه آهن - ذوب آهن
یکی از تاثیرگذارترین جدال های هفته سی و یکم بازی این دو تیم است که البته بیشتر برای ذوبی ها اهمیت دارد. آنها که در خطر سقوط قرار دارند و چاره ای جز رسیدن به پیروزی در دیدارهای باقی مانده ندارند، امیدوارند با شکست دادن راه آهن 33 امتیازی شوند و همچنان فاصله امتیازی با تیم آلومینیوم که پانزدهم است را حفظ کنند. اگر ذوب آهن این بازی را واگذار کند و آلومینیوم برابر ملوان به پیروزی برسد، جای این دو تیم در جدول عوض خواهد شد و شاگردان فرهاد کاظی فانوس به دست خواهند شد.

اما شاگردان علی دایی که نوسان زیادی در لیگ دوازدهم داشته اند با 43 امتیاز در رده هشتم قرار دارند و در صورت پیروزی برابر ذوب آهن می توانند خود را هم امتیاز پرسپولیس کنند.

* فولاد خوزستان - صبای قم
- شاگردان حسین فرکی که در هفته های آخر لیگ کمی با روزهای اوج خود فاصله گرفته اند برای اینکه رتبه چهارم جدول را از دست ندهند به دنبال پیروزی برابر صبای قم هستند. آنها با 53 امتیاز امیدوارند با پیروزی برابر قمی ها موقعیت خود را در رده چهارم استحکام ببخشند و امیدوار به کسب سهمیه آسیا باشند. صبا هم که 40 امتیازی و در رده نهم است، تلاش می کند در اهواز به فولاد نبازد.

تا قبل از برگزاری ادامه دیدارهای هفته سی  یکم تیم فوتبال استقلال با 60 امتیاز صدرنشین است و سپاهان با 59 امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد و نزدیکترین تعقیب کننده آبی پوشان است. تراکتورسازی تبریز هم با 58 امتیاز رده رده سوم قرار دارد. در انتهای جدول نیز گهر دورود با 19 امتیاز قعرنشین است و صنعت نفت با همین امتیاز و تفاضل گل بهتر هفدهم است. تیم های پیکان با 24 امتیاز و آلومینیوم با 28 امتیاز در رده های شانزدهم و پانزدهم قرار دارند و جزو گزینه های اصلی سقوط هستند.

برنامه دیدارهای هفته سی و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:
جمعه 16 فروردین:
* آلومینیوم هرمزگان - ملوان بندرانزلی
* مس کرمان - صنعت نفت آبادان
* سایپا البرز - فجرسپاسی شیراز
* راه آهن شهرری - ذوب آهن اصفهان
* فولاد خوزستان - صبای قم

شنبه 17 فروردین:
* سپاهان اصفهان - نفت تهران

جمعه 23 فروردین:
* استقلال تهران - گهر دورود

 

کد خبر 2025288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha