۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

رنجبر خبر داد:

کوچ 150 هزار قطعه پرندگان مهاجر آبزی به تالابهای محمودآباد

کوچ 150 هزار قطعه پرندگان مهاجر آبزی به تالابهای محمودآباد

محمود آباد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست محمودآباد از کوچ انواع پرندگان مهاجر زمستان گذران از تالابها و آبگیرهای این شهرستان به مناطق سیبری خبر داد.

یدالله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پرندگان مهاجردر نیمه دوم هر سال از مناطق سرد سیری به تالابها و آبگیرهای سرخرود ، ازباران و تالاب بین المللی فریدونکنار "کوچ می کنند، تصریح کرد: این پرندگان پس زمستان گذرانی درتالابهای این مناطق اواخر اسفند به سمت سیبری کوچ می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دو شهرستان بیش از پنج هزار و400 هکتار تالاب  وآبگیر وجود دارد اظهارداشت: وجود این عوامل باعث افزایش گونه های مختلف پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در این مناطق شده است.

رنجبر از مردمی که در زمان کوچ پرندگان مهاجر محیط امنی را برای آنان تامین کردند قدردانی کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست محمودآباد افزود: مسال در مجموع حدود 150هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر آبزی وکنارآبزی شامل انواع اردکهای سرسفید و نوک پهن، چنگر، غاز ، خوتکا ، سرحنایی، غزخاکستری، حواصیل، اگرت و الغوت برای زمستان گذرانی به تالابها، آب بندانها و آبگیرهای  محمودآباد و فریدونکنار کوچ کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال کوچ تعداد پرندگان مهاجر زمستان گذران به آبگیرها و آببندانهای  محمودآباد  وفریدونکنار همانند سال قبل  بوده و کاهش نداشته است، افزود: امسال مهاجرت انواع غوها بیش از 5برابر در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

 

کد خبر 2025562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha