۱۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۰۱

داورپناه خبر داد:

برگزاری جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در آمل

برگزاری جشنواره رهاسازی ماهی قرمز در آمل

آمل - خبرگزاری مهر: مدیرعامل موسسه دیار سبز مازندران، از برگزاری دهمین جشنواره رهاسازی ماهی های قرمز نوروزی با همکاری شهرداری آمل و مهدهای کودک این شهرستان در 22 فروردین ماه خبر داد.

فرخ داورپناه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این جشنواره، شهروندان ماهی‌های با رها سازی ماهی های باقی‌مانده سفر هفت‌ سین در حوض بزرگ ارک شهرآمل، زندگی دوباره ای را به ماهی های قرمزهدیه می کنند.

وی یادآورشد: درسالهای گذشته جشنواره رهاسازی ماهیان قرمز با استقبال خوب شهروندان آملی برگزار شد.

داورپناه ادامه داد: این در حالی است که هر ساله به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در خصوص جمع آوری ماهی های قرمز سفره هفت سین، تعداد زیادی از این ماهی ها پس از پایان تعطیلات نوروزی یا در تنگ های بلور سفره هفت سین تلف می شوند و توسط مردم به رودخانه های نزدیک شهر منتقل می شوند که این امر خود مخاطرات زیست محیطی را به همراه دارد.

وی بیان داشت: جشنواره رها سازی ماهی های قرمز سفره هفت سین اقدام ابتکاری موسسه غیردولتی دیار سبز مازندران بوده که باهمکاری شهرداری آمل، همه ساله و پس از پایان تعطیلات نوروزی در حوض بزرگ پارک دهکده طلایی آمل، باحضور کودکان مهدها، دانش آموزان مدارس وخانواده ها برگزارمی شود.

داورپناه افزود: ایجاد نشاط و شادابی در شهر و حفظ واشاعه فرهنگ زیست محیطی در میان نونهالان و نوجوانان از اهداف مهم این جشنواره است.

 

کد خبر 2025793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha