۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷

یک کارشناس آلمانی مطرح کرد:

"کیم جونگ اون" به دنبال تحکیم قدرت خود است/ بی اطلاعی غرب ازمیزان جدیت تهدیدات کره شمالی

"کیم جونگ اون" به دنبال تحکیم قدرت خود است/  بی اطلاعی غرب ازمیزان جدیت تهدیدات کره شمالی

یک کارشناس امنیتی آلمانی از بی اطلاعی غرب درباره میزان جدیت تهدیدات کره شمالی علیه آمریکا و کرعه جنوبی خبر داده و تصریح کرد که رهبر جدید کره شمالی به دنبال تحکیم موضع قدرت خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هورست تلتشیک"، کارشناس امنیتی آلمانی در گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای" به مسئله شدت گرفتن تهدیدات اخیر کره شمالی علیه آمریکا و کره جنوبی پرداخته و در این باره ابراز نگرانی کرده و گفت: ما نمی دانیم که آیا یک شرایطی جدی به وجود می آید که غیر قابل کنترل خواهد بود.

وی درباره مواضع "کیم جونگ اون"، رهبر جدید کره شمالی اظهار داشت: مدارکی وجود دارد مبنی بر اینکه رهبر جدید کره شمالی به دنبال تحکیم موضع قدرت خود است و سناریوهای اخیر تهدید علیه آمریکا و کره جنوبی نیز به این رویکرد وی تعلق دارد. وی به عنوان یک رهبر اصلاح گر اقتصادی نام گرفته است.

این کارشناس آلمانی در ادامه با تاکید بر اینکه رهبر جدید کره شمالی با مسائل امنیتی بازی می کند گفت: شاید "کیم جونگ اون" می خواهد قدرت و قاطعیت خود را به ارتش نشان دهد. وی همچنین می خواهد این مسئله را مشخص کند که بدون دخالت تنها متحد خود پکن تا کجا می تواند پیش رود.
وی همچنین سناریوهای تهدید آمیز کره شمالی علیه آمریکا را یک اعلام مخالفت به چین که همراه با آمریکا، قطعنامه علیه کره شمالی صادر کرده است ارزیابی کرده و گفت: "کیم جونگ اون" در تلویزیون بیشتر شبیه کاریکاتوری از یک سیاستمدار قدرتمند است. اما ما نمی توانیم درباره چنین شخصیتی دچار اشتباه شویم.

"تلتشیک" در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا کره شمالی شایستگی حمله اتمی علیه آمریکا را دارد اظهار داشت: متاسفانه غربیها هم این مسئله را نمی دانند، چین هم در این باره کاملا مطمئن نیست. اما اگر تنها یک تلاشی ضعیف در این مسیر وجود داشته باشد، واشنگتن و سئول بی رحمانه به آن واکنش نشان داده و این رژیم را منحل خواهند کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سناریویی را که ما در حال حاضر در شبه جزیره کره تجربه می کنیم می تواند به درهم شکستن رژیم کره شمالی و یا یک اتحاد ناگهانی بین دو کره منجر شود.  

کد خبر 2026616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha