۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۵۱

دمياد تاكيد كرد:

تحقق بخشي از منويات رهبري با توسعه تجارت و بازرگاني خارجي/ شان تجار حفظ شود

تحقق بخشي از منويات رهبري با توسعه تجارت و بازرگاني خارجي/ شان تجار حفظ شود

كرمانشاه - خبرگزاري مهر: استاندار كرمانشاه بر توسعه تجارت و بازرگانی خارجی در راستای تحقق بخشي از منویات مقام رهبری تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی مشکلات بازارچه پرویزخان عصرشنبه با حضور استاندار کرمانشاه، جمعي از مديران استان، فرماندار قصرشیرین، نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و جمعی از مدیران کل و مسئولان محلی، تجار؛ پیله وران و فعالان اقتصادی اين شهرستان  در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد.

در این نشست حجت الله دمیاد با ابراز اميدواري از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای براي  انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مردم ايران و خصوصا استان كرمانشاه بايد چون ديگر دوره ها حضوري پررنگ در انتخابات داشته تا در عمل هم به فرمایشات مقام معظم رهبری برای محقق شدن سال حماسه سیاسی جامعه عمل بپوشانند.

وی افزود: در راستای عملیاتی كردن فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث توسعه اقتصادی بايد با توجه به ظرفیت های ویژه موجود در این مرز، و بازارچه مرزي ،  به بهره وري بيشتري برسيم و صادرات کالاهای غیر نفتی به عراق را به بالاترين سطح ممكن و جايز برسانيم.

استاندار كرمانشاه با اشاره به كمبودهاي موجود در ساماندهي اين بازارچه، بر ارتقاي سطح اين بازارچه تاكيد كرد و گفت: البته تا كنون اقداماتي نيز صورت گرفته اما قابل قبول نيست و اين بازارچه از ظرفيت هاي بالاتري براي توسعه برخوردار است.

وي تصريح كرد: تا كنون چندين  بار مدیران مرتبط، فعالان اقتصادی و فرمانداران شهرهای دارای بازارچه مرزی با هدف دستيابي به نتايج مطلوبتر و در راستاي دستيابي به منفعت عمومي در استانداری كرمانشاه تشکیل شده  است.

وي با اشاره به مشكلات تجار و پيله وران اين بازارچه مرزي گفت: همواره باید شان تجار حفظ شود چرا كه تجار در حوزه اقتصادی سرباز نظام اسلامی هستند و بايد شرایط را برای فعالیت آنها فراهم کرده  تا در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و اين مسئله اي است که هم اکنون در بازارچه پرویزخان کمتر مورد توجه است.

دمیاد بر حصار کشی محیط بازارچه تاکید کرد و خواستار اولویت بندی صادرات به کالاهای فاسد شدنی، میوه و تره بار شد.

و ي با بیان اینکه نظم، انضباط و برنامه ریزی  عوامل اصلي پيشرفت در جامعه است، خاطرنشان کرد: مسئولين بايد اين موارد را در كارهاي خود لحاظ كنند تا به نتايج مطلوبي دست يابند.

دمياد تاكيد كرد: باید منفعت صادرات و تجارت بازارچه مرزی پرويز خان به مردم این منطقه برسد.

استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت فعلی، عدم نظم و انضباط در بازارچه نشانگر این است که قائده و نظم خاصی را اجرا نکرده ایم ولی به امید خدا و با برنامه ریزی و انجام کار کارشناسی مشکلات موجود را بر طرف خواهیم کرد چرا كه همه ما تابع قانون بوده و بايد مطابق آن حرکت کنیم.

در ادامه اين نشست مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در بازارچه مرزی پرویزخان ارائه داد و گفت: تعریض پل تردد در نقطه صفر مرزی، عملیات تسطیح و خاکبرداری و محوطه سازی در محل بازارچه از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اين سازمان در بازارچه مرزي پرويز خان است.

شهرام کهریزی ، طرح تعریض جاده پرویزخان ، خیابان کشی و آسفالت محوطه بازارچه، تامین روشنايی، احداث پارکینگ و تجهیز سایت موقت گذرنامه، احداث استراحتگاه کارگری، دفع آب های سطحی و احداث سرویس های بهداشتی را از ديگر اقدامات انجام شده در بازارچه مرزي پرويز خان برشمرد.

نماینده مردم شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نيز در ادامه اين نشست گفت: بازارچه های مرزی باید از انحصاری بودن عده ای، خارج شده و مردم اين مناطق که در جنگ متحمل خسارات زیادی شده اند از منافع آن بهره مند شوند.

فتح الله حسینی از واگذاري مديريت اين بازارچه به سازمان همياري شهرداري انتقاد كرد و گفت: مدیریت بازارچه مرزی بر چه اساسي به سازمان همیاری شهرداری ها واگذار شده است؟ مسوولان استان باید اين مورد و درآمدهای حاصل از بازارچه را بررسي كرده و پاسخگوي آن باشند چرا كه هیچ نمود عینی در وضعیت عمرانی بازارچه دیده نشده و محل صرف در آمدهاي بازارچه مشخص نيست.

وي ادامه داد: موضوع تحقیق و تفحص از سازمان همیاری شهرداری های استان کرمانشاه به عنوان متولی بازارچه های مرزی این استان را آغاز کرده و اگر حقی از مردم ضایع شده باشد از مجاری قانونی آن را مطالبه مي کنیم.

وی با بیان اینکه طرف عراقی با کمترین امکانات توانسته استحکامات و زیرساخت های لازم در بازارچه مرزی مقابل پرویزخان را ایجاد کند، خاطر نشان کرد: وضعیت فعلی بازارچه مرزی پرویزخان به هیچ عنوان در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

در پايان اين نشست جمعي از  تجار و پیله وران اين بازارچه گزارشی از مشکلات خود را که مهمترین آن نداشتن زیرساخت های مناسب در بازارچه، عدم حضور مدیریت در محل و کنترل از راه دور، نیاز به تشکیل صنف پیله وری و واگذاری اداره بازارچه مرزی به بخش خصوصی ارائه كرده  و از استاندار كرمانشاه خواستار تاكيد بر  تعریض جاده کمربندی پرویزخان، حصارکشی بازارچه، احداث غرفه های تجار، ایجاد خدمات رفاهی و سرویس های بهداشتی و مسجد در بازارچه، بروز رسانی دستمزد کارگران و جداسازی لاین ترانزیت سوخت از کالاهای دیگر شدند.

کد خبر 2026927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha