۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۵۷

دمياد مطرح كرد:

توسعه كشاورزي و تجارت مهمترين اولويت كاري/ افتتاح طرح 50 هكتاري باغات انگور و پسته گيلانغرب

توسعه كشاورزي و تجارت مهمترين اولويت كاري/ افتتاح طرح 50 هكتاري باغات انگور و پسته گيلانغرب

كرمانشاه - خبرگزاري مهر: استاندار كرمانشاه، توسعه کشاورزی و تجارت را از مهمترین اولویت های کاری استانداری كرمانشاه برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دمیاد عصر شنبه در ادامه سفر يك روزه خود از یادمان شهدای گمنام گیلانغرب بازدید  كرد و در حاشيه اين بازديد، در میدان مقاومت و در جمع مردم این شهرستان گفت: رشادت ها و ایثارگری های مردم این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس قابل تقدير است و مسئولين بايد در رفع مشکلات مردم اين مناطق حداكثر تلاش خود را بكنند.

وي توسعه کشاورزی، تجارت و صادرات کالا به کشور عراق از مناطق غربی استان کرمانشاه (قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب) را از مهمترین اولویت های کاری استانداری كرمانشاه  برشمرد.

وي افزود: تسريع در روند بهره برداری از سدهای این شهرستان و رفع مشکلات مطرح شده همچون وضعیت راه ها، جاده ها و اراضی پایین دست سدها، تسریع در راه اندازی بازارچه مرزی سومار و بهسازی جاده مرزی این بازارچه باید با جدیت پیگری شود.

در ادامه اين بازديد فرماندار گیلانغرب گفت: از آغاز عملیات احداث یادمان شهدای گمنام در گیلانغرب تاکنون، تملک اراضی این محدوده به مساحت بیش از 4 هزار متر مربع در جنب میدان مقاومت با 10 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

اردشیر رستمی از تسريع در عملیات اجرایی  اين يادمان خبرداد و گفت: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری 13 میلیارد ریال برای اجرای فاز اول احداث یادمان شهدای گیلانغرب اختصاص یافته است.

دمياد: توسعه شيلات با استفاده از ظرفيت هاي سد دايك و بهره گيري از دانش آموختگان كشاورزي

همچنين استاندار كرمانشاه از سد دايك گيلانغرب بازديد كرد و در حاشيه اين بازديد گفت: با توجه به موقعیت سد سراب گیلانغرب بايد با اولویت قرار دادن دانش آموختگان رشته های کشاورزی و توسعه بخش شیلات، طرح های پرورش ماهی از نیمه اول اردیبهشت سال جاري به مرحله اجرا درآيد.

وي در بخش ديگر بر توسعه طرح گردشگری سراب مورت تاکید کرد و از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خواستار پیگیری و محقق شدن این طرح  شد.

لازم به ذكر است، سد دایک سراب بر روی چشمه سراب قرا گرفته و با شش میلیون و 500 هزار مترمکعب ظرفیت ذخیره آب، در حاشیه جنوب شرقی گیلانغرب احداث شده است.

این سد به منظور آبیاری و پوشش سه هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی دشت گیلان به عنوان مکمل سد مخزنی که در مجموع چهار هزار و 500 از اراضی گیلانغرب و دشت گیلان را آبیاری می کند، احداث شده است.

کار احداث بدنه این سد به اتمام رسیده و خطوط انتقال اصلی به طول 36 کیلومتر آن نیز 100 درصد انجام شده است، احداث خطوط فرعی به اراضی کشاورزی نیز 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاکنون یک میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره سازی شده که با بهره برداری از آن، علاوه بر برخورداری اراضی منطقه، زمینه توسعه کشاورزی، شیلات و گردشگری منطقه نیز فراهم می شود.

استاندار کرمانشاه در آخرین مرحله از سفر به گيلانغرب؛  طرح 50 هکتاری باغات انگور و پسته شهرستان گیلانغرب را که در محدوده پایین دست سد مخزنی احداث شده و مجهز به سیستم آبیاری قطره ای است افتتاح کرد.

کد خبر 2026937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha