۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۹:۰۹

واحدی سفرهای تلویزیونی‌اش را کتاب می‌کند

واحدی سفرهای تلویزیونی‌اش را کتاب می‌کند

محمد‌علی اقبال، مجری برنامه‌های «سفرنامه صبا» و «مستقیم آبادی» قصد دارد تمام سفرهای خود را در قالب کتاب‌هایی و به صورت ناشر ـ مولف به چاپ برساند و نخستین جلد این مجموعه هم از زیر چاپ درآمده و به زودی راهی بازار نشر خواهد شد.

سید محمد‌علی اقبال (واحدی) مجری برنامه‌های تلویزیونی از قبیل «سفرنامه صبا» (برنامه صبح بخیر ایران) و «مستقیم آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و ادب مهر از تدوین سفرنامه‌هایش در قالب یک مجموعه مکتوب تحت عنوان «واحدی» خبر داد و گفت: من این مجموعه را با پاسخ به سئوالی شروع کرده‌ام که زیاد از من پرسیده می‌شود و آن این است که چرا به شما که فامیلی‌تان «واحدی» است، می‌گویند «اقبال»؟ من در این کتاب بعد از پاسخ به این سئوال و معرفی اجمالی خودم، سفرهای تلویزیونی که داشته‌ام و همچنین سابقه کارم را توضیح داده‌ام.

وی افزود: همچنین به خاطر اینکه فقط از قدیم صحبت نشود، ما با این سفرنامه‌ها بازی و به نوعی آنها را با هم تلفیق کرده‌ایم؛ یعنی از سفرهای قدیم رفته‌ایم به سفرهای جدید و از سفرهای جدید برگشته‌ایم به سفرهای قدیم تا هم مخاطبانی که «سفرنامه صبا» را یادشان است و هم مخاطبانی که با «مستقیم آبادی» و یا برنامه‌های دیگر ارتباط بیشتری دارند، در فضای کلی کار قرار بگیرند.

واحدی اضافه کرد: در جلد اول 4 سفر پیاده شده است؛ ما از سفر به مشهد مقدس در سال 1374 شروع کرده‌ایم و بعد از آن سفرنامه نیشابور در سال 1387 را پیاده کرده‌ایم و بعد به معرفی همکاران قدیم و سپس معرفی اجمالی یک انیمیشن با محوریت ایرانگردی و با عنوان «همسفر» پرداخته‌ایم. در ادامه سفرنامه کردستان شامل کامیاران و روستای پالنگان در سال 1389 آمده و سپس سفرنامه اصفهان در سال 1390 شامل سفر به کاشان و دیدار از جشنواره «لاله‌های واژگون» آمده است.

این مجری تلویزیون گفت: بیشتر عکس‌های جلد اول این کتاب را از تصاویر تلویزیونی گرفته‌ام و همه نوشته‌ها و مطالب و حتی تایپ کتاب، کار خودم است و فقط یک نفر آن را برای من ویرایش کرده است. سعی کرده‌ام کتاب را با نثری بسیار محاوره‌ای که برای همگان قابل فهم باشد، بنویسم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از سبک خاصی در تدوین این سفرنامه‌ها استفاده کرده است؟ تاکید کرد: خیر. من اصلاً به هیچ سفرنامه‌ای برای تدوین مجموعه خودم نگاه نکرده‌ام.

واحدی که قصد دارد به صورت ناشر - مولف این کتاب را به چاپ برساند، گفت: من خودم مدیر انتشارات «مژان نشر» هستم و همه کارهایش را در این موسسه انتشاراتی انجام داده‌ام. آنطور که تا الان پیش رفته‌ام و 4 سفر ما 200 صفحه شده است، فکر می‌کنم کل این مجموعه که شامل بیش از 100 سفر است، به 40 تا 50 جلد برسد.

کد خبر 2026994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha