۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

یک نظر سنجی نشان داد؛

شانس بالای حزب تازه تاسیس ضد یورو در انتخابات پارلمانی آلمان

شانس بالای حزب تازه تاسیس ضد یورو در انتخابات پارلمانی آلمان

یک نظر سنجی از پتانسیل بالای حزب تازه تاسیس ضد یورو در آلمان برای جذب آراء انتخاباتی شهروندان آلمانی و شانس خوب این حزب در انتخابات پارلمانی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه "دی سایت" بر اساس آخرین نظر سنجی انجام شده، حزب تازه تاسیس ضد یورو موسوم به "گزینه ای دیگر برای آلمان"، (AFD) از شانس خوبی در انتخابات پارلمانی آینده آلمان برخوردار است و پتانسیل بالایی را در جذب آراء انتخاب کنندگان  آلمانی دارا می باشد.

بر اساس یک نظر سنجی انجام شده، حدود 24 درصد آلمانی ها می توانند تصور کنند که در انتخابات پارلمانی، این حزب جدید را انتخاب کنند.
در این نظر سنجی که از طرف موسسه "اینفراتست دیماپ" به سفارش روزنامه آلمانی "ولت ام زونتاگ" انجام گرفته است، هفت درصد پرسش شوندگان درباره احتمال انتخاب حزب ضد یورو در انتخابات پارلمانی آینده آلمان با بله مطمئنا،17 درصد با بله شاید و 59 درصد نیز انتخاب این حزب را بعید عنوان کرده اند.

این نظر سنجی در سوم و چهارم آوریل گذشته از بین حدود 1000 انتخاب کننده آلمانی انجام گرفت. بر این اساس پتانسیل انتخاب این حزب در شرق آلمان (27 درصد) و بیشتر بوده ، در غرب آلمان(23 درصد) ،در بین زنان(27 درصد) و در بین مردان (21درصد) بوده است.

در بین طرفداران حزب دموکرات آزاد آلمان، (FDP) تمایل46 درصدی برای انتخاب حزب ضد یورو وجود دارد که این مسئله می تواند در انتخابات پارلمانی به حزب دموکرات آزاد آسیب جدی وارد کند.

به گفته "ریچارد هیلمر"، مدیر عامل موسسه "اینفراتست دیماپ"، اگر بحران در آلمان همچنان ادامه یابد حزب ضد یوروی "گزینه ای دیگر برای آلمان" از یک توجه بالایی برخوردار خواهد شد.

کد خبر 2027330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha